י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

אדלשטיין: "מנעתי מנתניהו לנאום. זה היה הופך אותי לברווז צולע"

הקלטות אדלשטיין אמנם התגמדו לעומת הצרחות של אשת ראה"מ שנחשפו גם הן שעות לאחר מכן, אולם בערב פורסמו הקלטות נוספות שדלפו מאותו מפגש סגור שקיים יו"ר הכנסת • "אין שר חוץ, ראש הממשלה לא מדבר עם נשיא המדינה" צפו

אדלשטיין ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אדלשטיין ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במפלגת השלטון הופתעו אתמול (ראשון) בשעות הבוקר, כמו גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין מההקלטות שדלפו ופורסמו לראשונה ב'כאן' - רשת ב', בהן נשמע האחרון מדבר בפתיחות ובתקיפות נגד ראש הממשלה וחברי סיעתו - סיעת 'הליכוד' בכנסת.

במשך היום, כמעט ולא נשמעו קולות נגד אדלשטיין, מלבד ח"כ אורן חזן, שגם כך תוקף אותו חדשות לבקרים, וכן סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, שאדלשטיין התייחס בהקלטות למשרד החוץ.

בשעות הערב שודרו קטעים נוספים ב'כאן 11' מאותו מפגש של אדלשטיין, עם כתבים מהמגזר הדתי לאומי, בהם נשמע יו"ר הכנסת מספר כיצד טרפד את מבוקשו של ראש הממשלה נתניהו, לנאום בטקס הדלקת המשואות בליל יום העצמאות 2018 - 70 שנה להקמת המדינה.

אדלשטיין בהקלטות- \

באדיבות 'כאן11'

"שנים היה לנתניהו חלום לנאום בטקס כזה, זה לא נושא חדש. פנו אליי ברגע שנבחרתי ליו"ר הכנסת ב-2013, פנו אליי אנשי נתניהו, אמרו לי, 'תשמע, ראש הממשלה שואל אם אולי הוא יכול לנאום, אולי לעשות וידאו או משהו". כך נשמע אדלשטיין מספר לכתבים.

"הסברתי להם כמה שזה לא נכון ולא ראוי ולא צריך לקרות – ועד כמה זה יהפוך אותי בכנסת לברווז צולע, אם אני דבר ראשון אאשר משהו כזה". כך אדלשטיין.

הוא גם טען כי ניסו להפעיל עליו לחצים: ""בערב נזכרה להתקשר אליי מירי רגב, והבנתי שצריך לשכנע את נתניהו. היו לנו כמה שיחות, בסוף שכנעתי אותו, בדרכים כאלו ואחרות, בלי לחצות גבולות מסוימים".

וגם הכחיש כי "על פי פרסומים זרים, איימתי לא להעביר את תקציב המדינה. זה לא נכון! לא איימתי לא להעביר את התקציב".

יו"ר הכנסת אדלשטיין גם מתח ביקורת לאור העובדה כי אין שר חוץ, היות ונתניהו מחזיק בתיק מאז תחילת הקדנציה. לטענתו, הדבר הוא לרועץ בעיקר סביב ההכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "אני טוען, וזה משהו שאני לא יכול להגיד בפומבי - אנחנו זכינו. טראמפ מצפצף על המערכת ולכן אמר מה שאמר. עוד באותו הערב היינו צריכים להיפגש נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ שאין לנו ויו"ר הכנסת ולומר - בואו נראה מי עומד מול מי. לא הייתה עבודת מטה מסודרת כי שר חוץ אין, ראש הממשלה לא מדבר עם נשיא המדינה והנשיא לא מדבר עם ראש הממשלה. אילו הייתה עבודת מטה כזו היינו יכולים להתקדם יותר טוב".

מוקדם יותר אתמול, פרסם מיכאל שמש ב'כאן' - רשת ב' דברים קשים שאמר אדלשטיין על ראש הממשלה וחברי סיעתו.

"יכול להיות שהאמירה של טראמפ, שאם יירה במישהו בשדרה החמישית זה רק יוסיף לו קולות, השפיעה על נתניהו".

יו"ר הכנסת התייחס ל'נאום החמוצים' של נתניהו ולהתקפותיו על התקשורת ואמר: "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית... כשנתניהו מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו, יש כבוד. ברגע שזה הופך ל'אתם חמוצים' – אז מתחיל כל הבלאגן, חבל שזה ככה".

אדלשטיין הוסיף: "נתניהו השתגע, הוא מתוסכל מכך שהוא עובד קשה מאוד בזירה הבינלאומית, אך לא זוכה להכרה שהוא ראוי לה".

כמו"כ, אדלשטיין נשמע כשהוא תוקף את מפלגתו 'הליכוד': "הייתי שמח לראות חצי מחברי הסיעה בבית", לדבריו, "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. יש סיעה שאני מאוד הייתי שמח שמחציתה תלך לבית, ויש מועמדים חדשים שלא היית שמח לראות בכנסת".

לסיום, הוסיף יו"ר הכנסת משפט חריף: "אם נמשיך בדרך הזו נהיה באופוזיציה, אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה".

כאמור, תגובות בודדות נשמעו מפי חברי סיעת 'הליכוד', אולי מה שמעיד על כוחו של אדלשטיין במפלגה, שהגיע בפריימריז שנערכו בשנים האחרונות למקום השני ובפעם האחרונה לשלישי ברשימת 'הליכוד' לכנסת.

השר לפיתוח אזורי צחי הנגבי הגיב בראיון לרשת ב' כי "אני לא פרשן של רסיסי הקלטות. נחמצתי למשמע הדברים, חזקה על אדלשטיין שיפרש את דבריו ואני מאמין שיוכל לעשות זאת יותר טוב מכל אחד אחר".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה להתבטאויותיו של חברה לסיעה, ואמרה כי הופתעה מהן: "יו"ר כנסת אמור לכבד חברי כנסת שנבחרו ולכבד את הדמוקרטיה. האמירות שלו לא במקומן והצטערתי לשמוע אותן. אני מקווה שימצא את הדרך להסביר את דבריו".

"להגיד על ראש ממשלה שהוא משוגע ולא יכול להמשיך בתפקידו - זו חציית גבול מסוכנת". אמר אתמול בתגובה ח"כ אורן אסף חזן והוסיף: "יש לחקור את הפגישה ואת כל הנאמר בה שכן מדובר בבעל תפקיד ממלכתי. מדבריו עולה חשש כי אדלשטיין מוביל ניסיון פוטש של יו"ר כנסת שמחויב מתוקף תפקידו לממלכתיות נגד רוה"מ מכהן. זה לא עניין של מה בכך שיו"ר הכנסת מנסה להשתלט על תפקיד רוה"מ והשלטון במדינת ישראל תוך האשמה של נתניהו בחוסר כשרות למלא את תפקידו כי השתגע".

ח"כ חזן המשיך ותקף בראיון לרשת ב': "אחרי שבהתחלה האיש הזה אדלשטיין החרים אותי - היום הוא כבר מחרים את רה"מ, 15 חברי כנסת מסיעת הליכוד בכנסת ואת המועמדים החדשים שלא ראויים לדעתו. נראה שבשקט בשקט גדל לנו כאן פוטין 2 שרוצה להשתלט ולקבוע בעצמו מי יהיה בהנהגה ומי לא!".

"כמו בוגי לפניו שחתר נגד רוה"מ, גם אדלשטיין איבד את הזכות להיות חלק מסיעת הליכוד בכנסת ומתנועת הליכוד בכלל. לא נחכה עד שישלים את תוכניתו להיות נשיא מדינה ואז ייצא נגד הליכוד בבוטות. כדאי שנבהיר לו מה אנחנו חושבים עליו עכשיו - עליו להתפטר מתפקידו ולעזוב את הליכוד", אמר לסיום.

"חד משמעית, אדלשטיין לא בקיא במה שקורה במשרד החוץ" הצהירה סגנית השר ציפי חוטובלי. "בחודשיים האחרונים תחת שבתי כסגנית שר החוץ, ראש המערך המדיני קיבל הנחיה בתיאום עם ראש הממשלה להקים עבודת מטה רצינית לגבי כל המדינות שאנחנו מאמינים שיכולות להעביר את השגרירות בעקבות ההכרזה האמריקנית. לא רק שיש שר חוץ – יש שר חוץ במשרה מלאה ויש סגנית שר חוץ במשרה מלאה". סיכמה.
יולי אדלשטיין הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}