י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פרקליטיו של אליצור שהוסגר: "הגנה עצמית"

יממה לאחר שהוסגר לישראל מברזיל, בית משפט המחוזי בת"א חידש את ההליך המשפטי כנגד יהושע אליצור שנמלט לברזיל באמצע משפטו • עו"ד עדי קידר: "יהושע חזר מגלות ארוכה עם כוחות מחודשים לנסות ולהוכיח את חפותו"

יהושע אליצור בבית המשפט הבוקר. צילום: פלאש 90
יהושע אליצור בבית המשפט הבוקר. צילום: פלאש 90



חודש ההליך המשפטי כנגד יהושע אליצור, תושב השומרון שהואשם לפני כ-14 שנה, ולאחר מכן הורשע בהריגת נהג ערבי שעל פי טענתו ניסה לדרוס אותו בכביש שבין היישוב איתמר לאלון מורה.

ההליך כנגד אליצור חודש, לאחר שאתמול (רביעי) הוסגר מברזיל. לאחר שהורשע, ועוד בטרם נגזר דינו, נמלט אליצור מישראל ונעצר לפני כשנתיים בסאו פאולו שבברזיל בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצע כנגדו.

אליצור, גר צדק כבן 46, גדל בגרמניה, התגייר ועבר להתגורר בשומרון. דיון הבא בעניינו נקבע בעוד מספר שבועות, ועד החלטה אחרת יישאר אליצור במעצר.

החל משלב מעצרו, סיפר אליצור כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית, אליצור תיאר כי הטרנזיט בה נהג הערבי נסעה לכיוונו במהירות, דבר אשר העלה חשש ממשי לחייו והוא נאלץ לירות.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את אליצור יחד עם עו"ד ציון אמיר מסר "יהושע חזר מגלות ארוכה עם כוחות מחודשים לנסות ולהוכיח את חפותו, אנחנו נמצאים בתקופה קשה, האירוע בו הואשם יהושע הוא אירוע שבזמנים האחרונים מאד רלוונטי, אלו האירועים שתופסים את האזרחים, גם יהושע באותו זמן החזיק את הנשק באישור ובסמכות ופעל להגנה עצמית, ולכן הכרעת הדין לא היתה מוצדקת ואנחנו נפעל בכדי להפוך אותה."
יהושע אליצור ירי שומרון הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}