י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הסדר טיעון על ארבעה תיקים למפגין נגד גיוס נחוש: נסגרו בעונש קל

הוא נעצר פעם אחר פעם, שוחרר וחזר שוב להפגנות - או אז נעצר לתקופה ארוכה במיוחד, אבל בעת הדיונים על גזר הדין - הסיקריק יצא בזול

מעצרו של שפירא. צילום: כיפה שחורה
מעצרו של שפירא. צילום: כיפה שחורה



שמואל שפירא, אחד הפעילים המרכזיים בהפגנות נגד הגיוס, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון. הוא הצליח לסגור הסדר אחד על ארבעה כתבי אישום שהוגשו נגדו: הוא לא יישב בכלא מעבר למה שכבר יישב, והקנס, יחסית קל, 3600 שקלים בלבד - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כתבי האישום שהוגשו נגד שפירא מאז בתוך שנה וחודשיים היו על השתתפותו בהפגנות בכיכר השבת, ובר אילן - כוללים 4 עבירות של התפרעות, 2 עבירות של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית, התפרעות לאחר הוראת פיזור ו-2 עבירות של חסימת מעבר חופשי בדרך ציבורית.

מדובר בהסדר טיעון פתוח, במסגרתו סוכם כי הפרקליטות תדרוש לכל היותר שנת מאסר, בתוספת מאסר על תנאי וקנס - ולעומת זאת פרקליטו של הנאשם יוכל להיות חופשי בטיעוניו.

כצפוי, הפרקליטות ביקשה מבית משפט השלום בירושלים להטיל על שפירא שנת מאסר בפועל, "הנאשם פגע קשה בערכים חברתיים של שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו, באורח החיים של הציבור ובקופה הציבורית. הנאשם סיכן את שלומם של הנוסעים בדרך בכך שחסם בגופו כלי רכב".

בפרקליטות מחוז ירושלים טענו, כך נודע ל'בחדרי חרדים', כי שפירא פעל ממניע אידיאולוגי וביצע את מעשיו לאחר תכנון מראש. כראייה לכך, ציינה הפרקליטה כי שפירא נעצר שוב ושוב בהתפרעויות במהלך הפגנות וחזר על מעשיו. באחד האירועים, השתתף בהפגנה תוך שהוא הפר את תנאיו המגבילים שנקבעו על ידי בית המשפט. בפרקליטות טענו שאין לתת משקל רב לעברו הפלילי הנקי.

לעומת זאת, פרקליטו עו"ד נדב גדליהו, סבר כי העונש המתאים, אם בוחנים כל אישום ואישום בנפרד, הוא מאסר על תנאי וקנס בלבד. בשל כל העבירות, היה מקום להטיל עליו מאסר בדרך של עבודות שירות, אך מאחר ושפירא כעת במעצר, ביקש העו"ד להסתפק בימי מעצרו. "אין לזקוף לחובתו את אמונתו הדתית, נגד גיוסם לצה"ל של בני הישיבות" טען.

השופט מדרכי כדורי לא קיבל את עמדת הפרקליטות לפיה צריך להשית עליו שנת מאסר בפועל, וזקף לזכות שפירא את מעשיו הטובים וגמילות החסדים עליהם העידו מכריו. השופט אמר גם כי באותן ההפגנות בהן השתתף שפירא, לא יודו אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים, לא השתתפו רעולי פנים ולא התקיימו במקום רגיש או יוצא דופן באופן העלול להבעיר את הזירה.

"לחובתו של הנאשם, עומדת הימנעותו מליטול אחריות על מעשיו, ומלהביע עליהם צער או חרטה" אמר השופט כדורי, "הנאשם הסתפק בהצהרה כי ישקול את צעדיו, וכי הוא מעוניין להיטיב עם הסביבה. הוא לא הביע אמפתיה לאזרחים הרבים שאת דרכם חסם ומנע מהם להגיע ליעדם, ולא לשוטרים שעל פעילותם הכביד".

לאחר שקלול כלל הנתונים, אמר השופט כי העונש המתאים הוא מאסר לתקופה של ארבעה חודשים. אך מאחר ושפירא כבר שהה במעצר, במצטבר, מעט מעל הזמן האמור, השופט קיבל את בקשת עו"ד נדב גדליהו והסתפק בתקופת מעצרו עד כה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנוסף לימי המעצר אותם כבר ריצה, נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי, באם יעבור שוב על עבירה בה הורשע. כמו כן השופט כדורי גזר עליו קנס של 3,600 ש"ח או 30 ימי מאסר תמורתן.
שמואל שפירא הפגנות גזר דין מאבק בגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}