כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

איכלר בסיור בקבר רחל: "שהפלסטינים יאבטחו"

העומס באתר הקדוש שהגיע לשיא בחג הסוכות אשתקד - הביא לסיור את הוועדה לתחבורה ציבורית לסיור • היור: "איו סכנה ביטחונית גדולה משיירות הממתינות בפקק"

איכלר, שוינגר ומשתתפי הסיור
איכלר, שוינגר ומשתתפי הסיור



הקשיים להגיע לקבר רחל, כפי שהגיעו לשיאם בחג הסוכות דאשתקד, הביאו הבוקר את יו"ר הוועדה לתחבורה ציבורית, ח"כ ישראל אייכלר, לסיור מיוחד במקום.

בסיור נכחו גם מנכ"ל המקומות הקדושים יוסף שוינגר, חברי עירית ירושלים, ראשי אגד ומפקדי משמר הגבול וקציני המשטרה.

הסיור התקיים בעקבות הכשלים שהיו בשנים קודמות, כאשר נמנע מרבבות מתפללים להגיע לקבר רחל בגלל הצפיפות שנוצרה במקום, בנימוקים ביטחוניים.

האוטובוסים נתקעו בשיירות, הולכי רגל ומכוניות פרטיות לא הורשו להיכנס, וכך נוצרה סכנה לאלפי אנשים שהיו כלואים באוטובוסים במקום חשוף לסכנות.

הנהלת אגד ביקשה מיו"ר הוועדה לתחבורה ציבורית לאפשר לצי הרכב לפרוק את האנשים בכיכר שלפני קבר רחל, מבלי להיכנס למתחם העמוס שגורם לעיכוב כל השיירה.

אגד מבקשת גם לאסוף את הנוסעים במקום ההורדה וליצור רכבת תחבורתית שתזרום ללא הפרעה הנגרמת בגלל סגירת המתחם לפתע, על ידי המשטרה בשעות העומס. רק אם נוכל להזרים צי אוטובוסים עד לככר וחזרה, נוכל להביא בקלות את כל המתפללים, במשך כל ליל י"א בחשון ובמשך כל היום כולו, טענו ראשי אגד.

גם שוינגר תמך בגישה זו והציע לפתוח את הרחוב הראשי החסום להולכי רגל בכל ימות השנה. לדבריו, מפקד החטיבה אמר שהצבא מסוגל לקיים היערכות ביטחונית מתאימה ואין בכך שום סכנה להולכי הרגל.

ומה עם היארצייט?

מנהלי המקום הזכירו את סידורי הכניסה למערת המכפלה והכניסות לקבר יוסף בשכם, המצריכות היערכות הרבה יותר גדולה ומורכבת של הצבא והמשטרה. מדובר בקטע קצר של כמה מאות מטרים, שצריך לפתוח בשעות העומס ליד קבר רחל.

מפקדי המשטרה טענו כי קטע המעבר שייך לרשות הפלשתינית. על כך הגיב הרב אייכלר באירוניה כי "אולי אפשר לבקש מהפלסטינים שהם יאבטחו את הגישה למקומות הקדושים שלנו, כמו שאנו מאפשרים למוסלמים להגיע למקומות החשובים להם"...

לאחר שהקשיב ח"כ אייכלר לכל הטיעונים של אגד ומנהלי קבר רחל מצד אחד ומפקדי משמר הגבול והמשטרה מצד שני, בקש לקבל הצעות מעשיות לזרימה המונית של מתפללים ומניעת הפקקים וקשיי התחבורה המונעים את הזכות הבסיסית של יהודים לבא לקברה של רחל אמנו ביום פטירתה.

"צריך למצוא כל דרך אפשרית בטוחה ותחבורתית שתאפשר זרימת הקהל בלי עיכובים. אין לך סכנה ביטחונית גדולה מהיתקעות שיירות אוטובוסים מלאים באלפי אנשים באזור עוין. אסור לכלוא אנשים באוטובוסים ודלתות סגורות", אמר.

איכלר הוסיף כי מדינת ישראל מאפשרת לכל הדתות חופש התנועה וחופש הדת, בימי הזיכרון בשם זכויות האדם והדמוקרטיה. "ראוי שגם בני הדת היהודית, להבדיל, יזכו לבא ולהתפלל על קבר רחל אמנו ביום פטירתה, בדרך אפרתה, בלי הפרעה".





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}