כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אפילו חיים הבין • המאבק על המעלית - הוכרע

דיירי בניו יוקרתי בשכונת טלביה הירושלמית מנהלים ויכוח בן 3 שנים על הקמת מעלית שבת בבנין • רעייתו של חיים יבין, המתגוררת בבנין, התייצבה לטובת החרדים

מעלית. תמונת אילוסטרציה
מעלית. תמונת אילוסטרציה

ויכוח על מעלית שבת, מסעיר את הבניין היוקרתי ברחוב ז'בוטינסקי בשכונת טלביה בירושלים.

הויכוח החל לפני 3 שנים, והצדדים היריבים רואים בויכוח האזוטרי מאבק על צביון השכונה כולה. באורח מפתיע, תושבת הבניין שמצדדת בהקמת מעלית השבת היא יוספה יבין, רעייתו של איש התקשורת חיים יבין.

הדיירים החילונים המתגוררים בבנין טוענים כי הפיכת המעלית תגרום להכחדה סופית של הציבור החילוני מהשכונה. הדיירים החרדים מקבלים את תמיכתה של יוספה יבין שהעלתה את הרעיון כשהגיעה להתגורר בבניין לפני מספר שנים.

לאחרונה התכנסו הדיירים כדי לדון בסוגיית המעלית והצביעו ברוב מוחלט בעד הקמת מעלית השבת.

בדיווח שמביא עיתון 'הארץ' נכתב כי הדיירים הדתיים והחרדים כבר הזמינו מעלית חדשה עם מנגנון שבת שבקרוב יותקן בבניין.

לטענתה של יבין הבניין קיים שנים רבות ואופיו השתנה בדיוק כפי שאופייה של שאר העיר השתנה בתקופה האחרונה. "אילו הרוב היה מתנגד למעלית היא לא היתה קמה... היא פועלת בשעות התפילה בלבד, בין היתר כדי לאפשר לאנשים מבוגרים שחיים בבניין להגיע לביתם בלי לעלות ברגל בשבת. אני ממש לא מבינה את צרות העין של המתנגדים.

"מדובר בשלושה אנשים. 15 משפחות, שכמעט מחצית מהן חילוניות, מעוניינות במעלית שבת". באשר לטענות בדבר הצבעה חשאית בעד המעלית אמרה כי "התהליך נעשה באופן סופר דמוקרטי, על פי כל הכללים", אמרה יבין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}