כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המתים יהללו • איך הוקם הגמ"ח הראשון למצבות?

מקרה טראגי של משפחה מעוטת יכולת שבנם בן ה-9 נפטר, הביא את העסקן משה קליין, להקים גמ"ח ל.. הקמת מצבות • "מדובר בתחום פרוץ, ויש המנצלים את כאב המשפחות"

מצבות. תמונת אילוסטרציה
מצבות. תמונת אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

בעידן בו כולם דורשים צדק חברתי ומפגינים מחאות השכם והערב למען החיים, ישנם אנשים שנאלצים להתמודד עם בעיית יקיריהם המתים. את המחאה שלהם, כך מתברר, אין מי שזועק ברחוב.

על מנת לכבד ולהנציח את זכר יקירם במצבה מכובדת, הם נאלצים להיכנע ל'שוד המצבות', שנשלט על-ידי גוף או שניים המחזיקים את השוק במחירים גבוהים.

קשה שלא להבין משפחה, הנמצאת בעיצומו של שבר משפחתי, שנכנעת לתכתיבים של מקימי המצבות. הללו (כמובן לא מדובר על כולם, אבל בהחלט מדובר בתופעה נרחבת) נוקבים בסכום המשתנה על פי פרצופו של המזמין, ומי יעיז להתווכח עם מקים המצבות כאשר מתו מוטל לפניו.

משה קליין, עסקן ידוע, תושב בירושלים, מספר ל'בחדרי חרדים' על מקרה טראגי שבעקבותיו החליט לקום ולעשות מעשה.

"בנו של אחד מידידי חלה לפני תקופה במחלה קשה. הבית כולו נכנס לסחרחורת, והמשפחה מרובת הילדים נאלצה למכור את דירתה ולעבור ולהתגורר במקום מרוחק בכדי לממן את עלות הטיפולים.

"לפני חודשיים, הוכרע המאבק. הילד הלך לבית עולמו, והותיר את בני המשפחה שבורי לב ומחוסרי ממון. המשפחה מצאה את עצמה בשבר כלכלי חסר תקדים, וכסף עבור לחם וחלב נאסף על ידי עסקנים טובים שהחליטו להתגייס למשימה.

"שבועיים לאחר הפטירה, החל האב לחפש מצבה לבנו, אז התברר לו כי הסכום הנדרש עבור מצבה יפה, הינו אסטרונומי. (יצויין, כי מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי ניתן לקבל מצבה בחינם מהביטוח הלאומי, אך מדובר במצבה פשוטה ומשפחות רבות הרוצות להנציח את זכר יקיריהם במצבה מכובדת, פונים לשוק הפרטי בכדי לרכוש מצבה).

"ידידי, רצה להנציח את בנו באמצעות מצבה מכובדת, אך מצבו הכלכלי לא אפשר לו את זה. האב השבור פנה לאחר מרבותיו, שראה את מצבו הנפשי המעוער וגייס את סכום הכסף שנדרש עבור קניית מצבה מכובדת.

"לאחר הקמת המצבה הוא פנה אלי, וביקש ממני להקים לעילוי נשמת בנו ארגון חסד שיספק מצבות במחיר עלות. נכנסתי לעניין, וראיתי שיש מאות אחוזי רווח בתחום הפרוץ, והחלטתי להיכנס לעובי הקורה. בימים האחרונים יצרנו שיתוף פעולה עם קרן גדולה, והגענו להסכם עם חברה מובילה על בניית מצבות במחיר נמוך בעשרות אחוזים מהמחיר המקובל בשוק.

"בנוסף, הקרן 'גורן דוד' הסכימה לממן מצבות למשפחות הנמצאות במצוקה כלכלית, דוגמת ידידי שבנו נפטר, ובכך להקל על סבל המשפחות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}