כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הממשלה אישרה? גפני מדבר עם הנשיא פרס

גפני הבהיר לנשיא: אפעל בלי להרפות בכל הנוגע למחאה החברתית. "הריכוזיות במשק מובילה לכך שאין תחרות" • פרס הודה לגפני על תפקודה של ועדת הכספים

גפני ופרס בפגישתם
גפני ופרס בפגישתם

רק פחות מיממה חלפה מאז העביר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את אישור עקרונות דו"ח ועדת טרכטנברג בממשלה (עקרונות בלבד, אל תתלהבו, הדרך עוד רחוקה) וכבר נכנס יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לתמונה כשהוא עושה הכול כדי 'לטרפד' את אישור הדו"ח as is (כמות שהוא).

גפני לא יודה כי מה שמניע אותו למלחמה הזו, הוא לא רק הקטע החברתי (גם, בהחלט, גם), אלא בעיקר "פרקי הכפירה" הנמצאים בדו"ח, כפי שהגדיר אותם בפני אחד השרים החרדיים הבכירים בממשלה.

הבוקר כבר הזדרז גפני להיפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס, האיש שאכפת לו כאבם של המוחים ואף נפגש עם נציגיהם לפני מספר שבועות. גפני פירט בפני פרס את מדיניותו הכלכלית ואת עמדת ועדת הכספים בנושא הכלכלי-חברתי.

"קיים פער מובנה בין מצבה הכלכלי של ישראל, מעמדו של המשק הישראלי בעולם, והנתונים הכלכליים החיוביים, אל מול התחושה של האזרחים מהמעמד הביניים והשכבות החלשות", אמר גפני, וסיפר לנשיא כי ועדת הכספים בראשותו עסקה בשנתיים האחרונות, ללא הרף, בנושאים שהובילו לכך שהמצב הנוכחי הפך בלתי נסבל.

אחר-כך, באופן הגלוי ביותר, הבהיר גפני לנשיא כי בכוונתו לפעול במהלך מושב החורף של הכנסת בלי להרפות בכל הנוגע לנושא המחאה החברתית, "כדי לקדם בכל הערוצים הניתנים תהליך שבמסגרתו מעמד הביניים יוכל ליהנות מהביסוס הכלכלי של ישראל". הוא אף הבטיח לבצע שינויים מהותיים בתקציב המדינה לטובת השכבות החלשות ולחתור להוזלה משמעותית בעלויות הבסיס של מחירי הדלק, החשמל והמים.

לדברי גפני, הריכוזיות במשק מובילה לכך שאין תחרות מספקת בתחומים רבים הנוגעים לכלל האזרחים ולכך שהמחירים מאמירים. "במידה והממשלה לא תטפל כעת בריכוזיות, לממשלה עצמה בעוד זמן קצר כבר לא יהיה מה לומר, ולא יהיה לה כוח אפקטיבי לפעול לשינוי רמת הריכוזיות במשק", התריע.

הנשיא פרס, מצידו, הודה לגפני על תפקודה של ועדת הכספים בעת הזאת ועל תרומתו לחיזוק הכלכלה והסיוע לשכבות החלשות ומעמד הביניים בישראל. באשר למחאה החברתית אמר הנשיא כי היא "הייתה מחאה אמיתית אשר הגיעה מדם ליבם של המוחים, ואין ספק שיש לקדם מהלכים נרחבים על מנת להקל ולשפר את תנאי חייהם של רבבות מאזרחי מדינת ישראל, אשר נמצאים במצוקה כלכלית קשה ומתקשים להתמודד עם העלויות של מוצרי הבסיס הקיומיים".

הנשיא קרא לגפני להמשיך בקידום רפורמות וחקיקות שמטרתן חיזוק המשק הישראלי וכלכלת ישראל ואמר כי יש לקדם מהלכים ופרויקטים כלכליים, אשר יחזקו את מעמדה הכלכלי של ישראל בעולם.

בתום הפגישה סוכם על המשך קיום שיח פתוח עם בית הנשיא בכל הנושאים הכלכליים חברתיים, כפי שבאים לידי ביטוי בכנסת ישראל ובוועדת הכספים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}