כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סערת הרוטציה ברחובות • בית הדין אישר פנייה לערכאות

למרות שפנחס הומינר - נציג אגודת ישראל ברחובות - מוכן להתדיין בפני בית דין אחר - אישר בית הדין ברחובות לתובעים - דגל התורה - לפנות לערכאות

סערה ברחובות. פנחס הומינר
סערה ברחובות. פנחס הומינר

סוגיית הרוטציה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' בעיר רחובות אינה יורדת מסדר היום.

עוד בנושא:
הרוטציה ברחובות • 'דגל': "הומינר שם קץ לאחדות"
'דגל' תובעת את 'אגודה' לדין תורה: כבדו את הרוטציה!

לאחר שנציג אגודת ישראל פנחס הומינר לא הופיע לדיון ביום חמישי האחרון, אישר בית הדין לתובעים - דגל התורה - לפנות לערכאות או לנקוט באמצעים אחרים נגד הנתבעים.

"לאור העובדה, שהנתבע הר"ר פנחס הומינר מסרב לבוא לדין בפני בית הדין הקבוע בעיר", כתב בית הדין בהחלטה המתפרשת על פני שישה עמודים, "וגם מסרב להתדיין בפני כל בית דין נייטרלי אחר. בזכותם של התובעים לדרוש את מימוש ההסכם כלשונו בפני כל ערכאה שיפוטית אחרת ובכל דרך חוקית אפשרית".

אלא שעיון בכתב ההחלטה של בית הדין, מגלה שהומינר עצמו ביקש להתדיין בבית הדין בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין וההצעה הועברה לתובעים. אך הם סירבו "סרוב מוחלט להתדיין בפני בי"ד המוצע ע"י הנתבעים", כלשון הדיינים.

ב'דגל התורה' טענו כי הם מסרבים לדון בבית דינו של הגר"א רובין, בשל קרבתו לקהילה החסידית בעיר, המהווה צד בתביעה.

כזכור, ערב הבחירות למועצת רחובות, נחתם הסכם רוטציה על פיו היה על פנחס הומינר -נציג 'אגודת ישראל' למועצה - להתפטר מכיסאו לטובת אפרים וייס, נציג 'דגל התורה'. אך הומינר סרב למלא אחר ההסכם. הומינר סירב להופיע בפני בית הדין וביקש להתדיין בפני הרכב אחר.

בית הדין שיגר מכתב התראה בו נכתב כי אם אם מי מהצדדים לא יופיע לדיון שנקבע ביום רביעי כ"ב אלול, בית הדין יכריע גם בהיעדרו. ואכן הומינר נעדר מהדיון והוא לא התקיים.

ביום חמישי, ערב יום כיפור, החליט בית הדין כי יש להתיר לתובעים לפנות לערכאות וגופים אחרים, למרות שהומינר עצמו פעל על פי כללי ההלכה והציע בתי דין אחרים לדון בהם והתובעים סירבו להתדיין בהם.

בתגובה אמר פנחס הומינר ל'בחדרי חרדים': "אני נוהג הלאה באותו קו שנהגתי עד כה, אני לא מתדיין בנושא בתקשורת, בפרט אחרי שנכתב על ידי באי כוחי בצורה רשמית, מפורטת ומלווה במקורות מן ההלכה, שאני נוהג על פי דעת תורה. אדון בעניין בבי"ד הגדול או בבי"ד אחר שיראה לנכון לדון בו".













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}