כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תג מחיר ביפו ובת-ים ישן נושן . תביא עדכון טרי

תג מחיר ביפו ובת-ים ישן נושן . תביא עדכון טרי

במהלך יום הכיפורים התגלה בבית הקברות המוסלמי והנוצרי ביפו כתובות נאצה "תג מחיר" ו"מוות לערבים", כמו כן, נופצו כמה מצבות בבית הקברות המוסלמי ובבית הקברות הנוצרי הצמוד אליו.

במקביל, עם צאת יום הכיפורים נזרק בקבוק תבערה לעבר בית הכנסת 'רבי מאיר בעל הנס' ברח' צאיאתלי ביפו, הבקבוק נפל על גג בית הכנסת, כוחות כיבוי השתלטו על הבערה. אין נפגעים, נזק קל למקום.

כתובות נאצה חדשות התגלו בצהריים גם ברחוב בלפור בבת ים, אלמונים ריססו את הכתובות: "מוות לערבים", "כהנא צדק" על ארונות חשמל ברחוב. משטרת תל אביב פתחה בחקירת המקרים, ובודקת האם קיים קשר להשחתת הקברים ביפו. עד כה טרם נעצרו חשודים.

נשיא המדינה, שמעון פרס גינה בכל לשון את מעשה החבלה ואמר "חילול מצבות הוא מעשה פסול ונפשע המבזה את כבודנו ומנוגד לערכי המוסר של החברה בישראל", כמו כן, קרא הנשיא פרס לגורמי אכיפת החוק במדינה לעשות מאמצים עליונים כדי לתפוס את הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין בהקדם האפשרי.

ח"כ מיכאל בן ארי גינה את הפגנת ההסתה ביפו "שהביאה להשלכת בקבוק תבערה על בית כנסת. חבל שהשר לביטחון פנים נרדם במשמרתו ומאפשר הסתה נגד יהודים ביפו".

מעיריית תל אביב נמסר: "ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, גינה בחריפות את השחתת הקברים. מעציב הוא שדווקא ביום הכיפורים ישנם קיצוניים המנסים לפגוע במירקם העדין של החיים המשותפים בתל אביב. אני מקווה שהמשטרה תתפוס את העבריינים ותמצה עימם את הדין".

ח"כ ניצן הורוביץ הביע שאט נפש מחילול בתי הקברות ביפו. ח"כ הורוביץ הביע תקווה כי בני הבליעל שביצעו את המעשה ייעצרו במהירות. הם מביישים ומסכנים את כולנו, אמר.

חבר הכנסת דב חנין פרסם הערב הודעת גינוי חריפה לחלול הקברים: "גל עכור ומסוכן של התנכלויות נגד ערבים שוטף הארץ. הגיע הזמן לשינוי בהתייחסות המשטרה למעשים החמורים האלה. אני קורא לפעולה נחרצת ותקיפה נגד העבריינים ונגד המסיטים לגזענות ואלימות."

"תופעת תג מחיר היא תופעה חמורה ויש למגרה. פגיעה בסמלי דת ובמקומות קדושים קשה ונפיצה מאוד, ויש לה השלכות על הציבור הרחב במדינה" – כך אמר הבוקר (ראשון) מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, בעקבות האירוע בו רוססו כתובות "תג מחיר" ו-"מוות לערבים" בבית קברות ביפו.

לדברי המפכ"ל, "חובתנו כמשטרה לוודא שנעשה הכול כדי להגיע למבצעים של מעשים חמורים אלה, לאסוף ראיות ולהגיש כתבי אישום. בד בבד, נפעל להרגעת השטח ונעשה הכול כדי לשמור על החוק והסדר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}