כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ירידה חדה בשביעות הרצון מרכבת ישראל

התקלות עושות את שלהן: סקר שערכו אוניברסיטאות חיפה ובן-גוריון קובע כי אמון הציבור ברכבת - נפגע בשנה האחרונה

  • י"א תשרי התשע"ב
תפילה ברכבת. צילום: צילום יעקב נחומי
תפילה ברכבת. צילום: צילום יעקב נחומי

נוסעי הרכבת מרוצים פחות, והדבר ניכר גם בסקרים. המדד הרב-שנתי לביצועי המגזר הציבורי, שערכו האוניברסיטאות חיפה ובן גוריון, מגלה ירידה חדה בשביעות הרצון של הציבור מהרכבת - זאת בהשוואה לרמה גבוהה של שביעות רצון בעשר השנים האחרונות.

הסקר, שהקיף 439 נשאלים, נערך לפני גל השיבושים האחרון, אך העבודות בחלק מהמסילות ושיבושים קודמים הותירו את חותמם על הנוסעים. הרכבת זכתה לציון של 2.75 (במדד של 1-5), לעומת ציון של 3.6 ב-2010. הדבר מביא את הרכבת לאחד המקומות האחרונים ברשימה, אחרי שבשנים קודמות דווקא הגיעה למקומות הראשונים.

"תחושות הציבור מבטאות, ככל הנראה, חוסר נחת מתפקודה של רכבת ישראל. הסכסוך בין העובדים, ההנהלה והממשלה - מקרין באופן ישיר על רמת השירות. תחושת הציבור מבטאת אכזבה מהמתרחש ומהתפקוד הכולל של שירות ציבורי חשוב זה", אמר פרופ' ערן ויגודה-גדות, אחד מעורכי המדד וראש הפקולטה למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה.

המדד הרב-שנתי, אותו עורך פרופ' ויגודה-גדות יחד עם פרופ' שלמה מזרחי מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן-גוריון, בשיתוף המכללה לאיכות השלטון - בוחן החל משנת 2001 את שביעות הרצון של הציבור מהשירותים של מוסדות ציבוריים שונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}