כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

וּמִי יִתְיַסָּר • מה ביקש רובשקין רגע לפני יו"כ?

שעות ספורות לפני יום-הכיפורים, שוחח האסיר ר' שלום מרדכי רובשקין, עם העסקנים המטפלים בשחרורו • במה הוא ביקש להתחזק? וכיצד הגיב על דחיית ערעורו?

מרדכי רובשקין. עיבוד: בחדרי חרדים
מרדכי רובשקין. עיבוד: בחדרי חרדים

שעות ספורות לפני כניסת צום יום כיפור התקיימה שיחת טלפון מרגשת בין ר' שלום מרדכי רובשקין, השוהה בבית הכלא לבין לבין העסקנים המטפלים בשחרורו ומנהלים את המישור המשפטי מחוץ לכותלי בית הכלא.

השיחה נמשכה 6 דקות, על פי הוראת הסוהרים, ולידי 'בחדרי חרדים' הגיע תמליל השיחה המרטיטה.

"רובשקין נשמע מלא ביטחון בקב"ה", מספר אחד העסקנים שהיה על קו הטלפון.

בתחילת השיחה, נשאל רובשקין על התחושה לאחר דחיית ערעורו בבית המשפט: "צריך להמשיך להישאר חזקים. בסוף נראה שכל מה שהיה כאן בתיק הזה היה לטובה", ענה לעסקנים כשהוא מצטט דברי תורה מתוך הספר 'חובת הלבבות'.

בהמשך שאלו העסקנים: "מה עם ישראל יכול לקבל על עצמו לזכותך או לעשות למען שחרורך?". רובשקין ציטט את דברי הגמרא שאומרת כי "כל העונה אמן יהא שמיה רבה בכל כוחו קורעין לו גזר דינו", וביקש כי כל מי שרוצה לקבל על עצמו משהו למענו שיקבל לא לדבר בקדיש ולענות בכל כוחו "אמן יהא שמיה רבה".

רובשקין גם הודה בשיחה לכל העסקנים על פעילות החתימות שנערכת בימים האחרונים למען התערבותו של הנשיא האמריקאני, ברק אובמה. "זה מאד חשוב", הוא אמר.

בסיום השיחה איחל רובשקין "גמר חתימה טובה לכל משפחתו".

בתוך כך, בערב יום כיפור חולקו אלפי סטיקרים ב- 6000 בתי מדרשות ברחבי ניו-יורק וקנדה הקוראים לכוון בתפילות למען שחרורם של האסיר שלום מרדכי רובשקין בן רבקה ולשחרורו של אסיר יפן יעקב יוסף בן רייזל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום הכיפורים זכה רובשקין להתפלל במניין שאורגן ע"י ארגון 'לאסירים' בתוך בית הכלא. ציבור המתפללים ישן בתוך קראוונים ניידים מחוץ לכותלי הכלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}