כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חשיפה: רחמים מלול נפגש עם הרבנים קוק

על מה שוחח ראש עיריית רחובות עם הגר"ש והגרא"י קוק? • מי טירפד את תקצוב שמחת בית השואבה של ישיבת 'מאור התלמוד'? • ואיזה חבר מועצה סופג נאצות?

הגר"ש קוק ורחמים מלול. צילום: יעקב כהן
הגר"ש קוק ורחמים מלול. צילום: יעקב כהן

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, נפגש בערב ראש השנה עם רב העיר הגר"ש קוק ועם אחיו - ראש ישיבת 'מאור התלמוד', הגרא"י קוק.

התקיימה הפגישה על רקע המחלוקת בין הצדדים סביב הקמת 'בית העם' ברחובות, מהלך לו מתנגדים הגר"ש והגרא"י קוק בכל תוקף.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בפגישה דנו הצדדים על מגוון נושאים, אך 'תפוח האדמה הלוהט' - בית העם, לא עלה לדיון. בסיום הפגישה סיכמו הצדדים כי יפגשו אחת לחודש, בכדי לדון בנושאים הקשורים לצורכי הדת.

אולם מי שחשב כי הפגישה תוביל להפשרת היחסים בין הצדדים, כנראה מתקשה בקריאת המפה הרחובותית על בוריה.

מנהלי ישיבת 'מאור התלמוד' פנו בימים האחרונים למחלקה לתרבות תורנית בעירייה, בבקשת תקציב לעריכת שמחת בית השואבה בישיבה, במהלך ימי חול המועד סוכות.

גורמים בעירייה מספרים ל'בחדרי חרדים', כי הבקשה נדחתה על-ידי המחלקה, כשמי שעמד בפועל מאחורי הסירוב הוא לא אחר מאשר ראש העיר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "המחלקה לתרבות תורנית בעיריית רחובות מקיימת עשרות אירועים של שמחות בית השואבה והקפות שניות בעשרות מוקדים שונים בכל רחבי העיר. הכניסה חופשית וכולם מוזמנים. ראש העיר רחמים מלול מאחל גמר חתימה טובה לכל תושבי רחובות ולכל עם ישראל".

בתוך כך, ההצעה לסדר של חבר מועצת העיר, גיורא בן ארי, שעברה ברוב קולות, לפיה יערכו בחירות לרב ספרדי ראשי לעיר - הצעה בה הביע רב העיר האשכנזי, הגר"ש קוק את תמיכתו, במכתב ששיגר לקראת הדיון בנושא - זכתה לפשקוויל שהופץ בעיר.

בפשקוויל נכתב: "הכיצד זה לא רעדה ידך בבואך בדרך שפלה לפגוע ברב העיר. הרב שמחה הכהן קוק מכהן כרב העיר מזה 40 שנה בשיתוף כל רבני השכונות והעדות הקיימים בעיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}