כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חשיפה: אהוד ברק יבוא בצהריים לבית הגר"ע

לאחר פגישה שיקיים שר הביטחון בלשכת שר הפנים אלי ישי, ימשיכו השניים לרחוב הקבלן 35 • על מה ישוחחו הגר"ע ואורחו? כל האפשרויות - בפניכם

אהוד ברק עם הגר"ע.צילום:פלאש 90
אהוד ברק עם הגר"ע.צילום:פלאש 90



זה אינו הביקור הראשון של שר הביטחון אהוד ברק בביתו של הגר"ע יוסף.

בכל פעם בו אירוע משמעותי ביטחוני עומד על הפרק הוא מגיע כדי לעדכן, לשמוע את דעת הרב ולהבין לאן תיטה אצבעו של יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי, בקבינט הביטחוני ובשמינייה.

בכל פעם מעורר ביקור שכזה ספקולציות לגבי העיתוי והמניע.

היום (ה) בצהרים זה יקרה שוב. תקדם לביקור פגישה ארוכה של ברק עם ישי, בלשכתו של האחרון במשרד הפנים. משם, ימשיכו השניים אל הקבלן 45.

מהי מטרת הביקור? איש לא יאמר זאת, שכן מדובר בנושאים שהשתיקה יפה להם. אבל ברור שלא מדובר בדיון על אישור בנייה של כמה יחידות דיור או על האפשרות של קיצוץ בתקציב הביטחון.

מדובר בנושא רציני הרבה יותר. אם בביקור הקודם ריחפה המתיחות בדרום, הפעם מרחפת האפשרות לתקיפה באיראן, אם כי שוב, נביא את הדברים בהסתייגות, שכן כל מקור רשמי אינו מספק פרטים בנושא...

ביקור שר ההגנה

נחזור אל תחילת השבוע, אל ביקורו של שר ההגנה האמריקני לאן פאנטה בארץ. פאנטה נחשב כידיד של ישראל, ובתקופת כהונתו כראש ה-CIA היו לו קשרים טובים מאד עם ברק. מאז נכנס לתפקידו לפני שבועות אחדים המשיך במדיניות התיאום עם ישראל ואף אירח את שר הביטחון בפנטגון לדיון בנושאים ביטחוניים. הוא האיש שהצליח, בסופו של דבר, להביא את מוחמד טנטאווי המצרי לענות לטלפון ולהבטיח כי יתערב כדי לחלץ את ששת אנשי הביטחון הישראליים שהותקפו בידי המון זועם.

ביום שני נפגשו ברק ופאנטה בלשכת שר הביטחון שבתל-אביב. בין השאר שוחחו השניים בנושא הגרעין האיראני כשפאנטה מביע את דעתו כי יש לפתור את המשבר בדרך של שתוף פעולה בין המדינות ולא בדרך של תקיפה ישראלית.

במסיבת עיתונאים שכונסה מיד לאחר הפגישה דיבר שר הביטחון, מצידו, בשבחו של פאנטה ועל ידידותו רבת השנים לישראל, שיבחו על הסיוע בקהיר, אך לא הרחיב הרבה מעבר לכך. גם פאנטה סירב להתייחס לפרטים והסתפק בדיבורים על צעדים אמיצים אותם על ישראל והפלסטינים לנקוט בדרך לשלום. הנושא האיראני לא עלה ודובר רק בשיחות בלתי רשמיות ובלי שיקבל אישור רשמי ממקור כלשהו.

סביר להניח שזהו הנושא עליו מבקש ברק לדבר עם הגר"ע.

עוד הקפאה?

נושא נוסף שעשוי לעלות הוא המשך המשא ומתן עם הפלסטינים.

כידוע במהלך הדיון בשמינייה לא הייתה תמימות דעים בקשר לאישור הצעת הקוורטט. אז נכון שהנושא 'תקוע' בשל העובדה שהפלסטינים הציבו תנאים מוקדמים, וביניהם הקפאת הבנייה בשטחים, אבל בהחלט יתכן שברק מנסה לשכנע את נתניהו להסכים למתווה זה ולפתוח מחדש תהליך של משא ומתן כדי למנוע את בידודה של ישראל בעולם ואת הצורך של ארה"ב להטיל וטו במועצת הביטחון על בקשתם של הפלסטינים להכיר במדינתם רשמית.

ישי, ללא אישור הרב, לא יוכל כמובן לתת אישור להקפאה שכזו, שתהיה מכה אנושה לתושבי יו"ש בכלל, ולישובים החרדיים שם בפרט.

מאחר ומדובר בנושאים ביטחוניים סביר להניח שלא נוכל לעדכן רשמית בנושאי הביקור וניאלץ להסתפק בשרטוט התרחישים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}