כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בני ברק: הסיקריק שלום ברוך רוסט נעצר ברחוב

הסיקריקים הגיעו גם לבני-ברק: שוטרים עצרו את שלום ברוך רוסט ממאה שערים, לאחר מרדף קצר ברחוב • המשטרה: "הוא חשוד בגרימת נזק" • בנו וסיקריק נוסף נמלטו

רוסט  עצור בניידת בב"ב. צילום: משה וייצמן - חדשות 24
רוסט עצור בניידת בב"ב. צילום: משה וייצמן - חדשות 24

הסיקריקים הגיעו גם לבני-ברק: שוטרים עצרו הערב (ד) את שלום ברוך רוסט, תושב שכונת מאה שערים בירושלים, לאחר מרדף קצר ברחובות העיר. רוסט חשוד בגרימת נזק.

המעצר הוא כתוצאה מהתפתחות המאבק נגד רשת חנויות הספרים 'אור החיים' - מאבק שהחל לפני מספר חודשים נגד החנות הממוקמת בפתח שכונת מאה שערים. לפני מספר שבועות החלו הסיקריקים להתנכל גם לחנויות הרשת בבני ברק. הם שפכו דבק וחסמו את מנעולי החנות, פעם אחר פעם. בפעמים אחרות רוססו כתובות גרפיטי באזור בו ממוקמות חנויות הרשת.

בשבוע האחרון היה נראה כי המאבק דמם. אך הערב המציאות נראית אחרת לגמרי.

קבוצת סיקריקים הייתה בדרכה לחנות 'אור החיים' הממוקמת בבני ברק, כדי לשפוך דבק על מנעולי החנות. כשראו כי מבחינים בהם - נמלטו מהמקום, וניסו לחזור שוב מאוחר יותר.

במקביל, התפתחה מהומה בין הסיקריק שלום ברוך רוסט ובנו, לבין קרובי משפחתו של בעל הרשת. השניים נפגשו עמם בבית הכנסת ברחוב חסדא בעיר, בשעה שאספו כסף לצרכים שונים.

אביו של בעל הרשת זעק לעברם, וגרשם מבית הכנסת. מהומה התפתחה - ובסופה נמלטו רוסט ובנו מהמקום. לבסוף, לאחר התערבות של המשטרה, נעצר על ידי המשטרה רוסט האב, ואילו בנו וסיקריק נוסף הצליחו להימלט מן המקום.

המשטרה מסרה הערב בתגובה ל'בחדרי חרדים': "החשוד נעצר בשל חשד לגרימת נזק".

המאבק נגד 'אור החיים' מתנהל מספר חודשים. הסיקריקים בשכונת מאה שערים טוענים, כי החנות מביאה אל תוככי השכונה תכנים שאינם מתאימים לאופי השכונה.

יש לציין כי רוסט הפר את תנאי מעצר הבית שהשית עליו בית המשפט.

בימים האחרונים שכרה רשת 'אור החיים' את שירותיו של עו"ד אלקנה בישיץ, האומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המאבק שלנו נגד הסיקריקים נמשך. בימים הקרובים, אנחנו מגישים 10 תביעות שונות נגד 10 אנשים שונים, שיש לנו הוכחות כי היו מעורבים בסיפור. בנוסף לכך אנחנו גם מנהלים מעקבים אחר אותם אנשים שאמורים להיות במעצר בית - וכשהם מפרים את התנאים אנחנו פונים למשטרה".

בישיץ מציין כי הוא ובעלי הרשת "נמצאים בתיאום מלא עם המשטרה".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}