כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בנות חרדיות הוברחו מהארץ ל'עיירת הטאליבן' בקנדה

שתי נערות הוברחו ל'עיירת הטאליבן' בקנדה - בה מתגוררות 40 משפחות • הבנות גורשו - והוחזרו לישראל • ביהמ"ש ידון בחוקיות 'כת הטאליבן' • ההשלכה: ילדים יוצאו מבתיהם

אמא טאליבן. צילום ארכיון
אמא טאליבן. צילום ארכיון

בית המשפט יכריע בעוד שבוע האם 'כת הטאליבן' היא כת מסוכנת, והאם ההשתייכות אליה מנוגדת לחוק.

ההחלטה לבחון את חוקיות הקהילה התקבלה לאחר שבתחילת השבוע באה לסיומה פרשה חוצת יבשות, במרכזה שתי אחיות מבית שמש, שהושבו לארץ בכפייה, לאחר שהוטסו לעיירה בקנדה.

שתי האחיות, בנות קהילת הטאליבן מבית שמש, הוטסו לקנדה. מי שכפה את הבאתן ארצה, באמצעות צו של בית המשפט, הוא אחי סבתן, שטען כי הבנות ינושלו מכל רכושן ויחותנו מיד - באם יצטרפו לקהילה שם.

על פי החלטת בית המשפט, הבנות יישארו בארץ תחת צו בית המשפט עד לשבוע הבא - כך על פי הדיווח ב'הארץ', המפרסם את הסיפור.

בשבוע הבא יתקיים דיון בבית המשפט בראשון-לציון: האם קיים ליקוי בתפישת אורח החיים של הורי הבנות.

ההחלטה עשויה להשליך על כל אנשי 'הטאליבן' בישראל. אם יוחלט שהשתייכות לקהילה אינה חוקית, יורשו הרשויות לנקוט צעדים אוטומטיים להוצאת הילדים מחזקת הוריהם, ברגע שיגיעו למסקנה כי ההורים אכן הצטרפו לקהילה זו.

הכפר בו מתגוררים אנשי הטאליבן בקנדה הוקם לפני כמעט עשור, ומונה כיום 45 משפחות. חלק מהמשפחות הן של ישראלים חוזרים בתשובה, אשר נשותיהן עוטות בדים שחורים מכף רגל ועד ראש,

ביום רביעי שעבר, לפנות בוקר, העלו אותן ההורים על טיסה למונטריאול, מתוך כוונה להצטרף אליהן לאחר החג. אלא שכשהגיעו לשדה התעופה ציפתה לבנות הפתעה. שני שוטרים ממשטרת קנדה עצרו אותן והודיעו להן כי לא תורשינה להיכנס למדינה.

ביום ראשון בבוקר הן הועלו על טיסה חזרה לישראל. בכל הזמן הזה הן היו תחת עיניהם הפקוחות של נציגי ממשלת קנדה.

עם הגיען לשדה התעופה בן גוריון שלשום, הן נלקחו לחדר במשטרת הגבולות, שם המתינה להן עובדת סוציאלית של עיריית בית שמש. היא צלצלה להורים, שעד לאותו רגע לא היו ערים כלל למתרחש והודיעה להם כי בנותיהם מוחזקות בנתב"ג.

הבנות שוחררו לאחר שעורך דינם של ההורים הגיע לשדה התעופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}