כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מרקל: מי שמחפש תרופת קסם למשבר - אין לו מושג בכלכלה

קנצלרית גרמניה: "התקופה בה חיינו מעל לאמצעים שברשותינו נגמרה; חייבים לפעול בסולידריות"

  • ז' תשרי התשע"ב
מרקל: מי שמחפש תרופת קסם למשבר - אין לו מושג בכלכלה

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הקשיחה את עמדותיה בנוגע להנפקת איגרות חוב של גוש היורו ואמרה כי המשקיעים המחכים לפעולה אחת שתסיים את כל משבר החובות צפויים להתאכזב.

מרקל דיברה אתמול (שלישי) בערב בכינוס של מפלגתה בעיר מגדבורג ואמרה כי גוש היורו חייב להבין כי "התקופה בה חיינו מעל לאמצעים שברשותינו נגמרה" וכי הרדיפה אחר הורדת כמויות החוב תמשך שנים רבות".

בזמן שחזרה והדגישה את התנגדותה לחדלות פירעון של יוון, אמרה מרקל כי הנפקת יורו בונדס (אג"ח של מדינות גוש היורו) אינה הפתרון לבעיה שעוררה יוון למרות שרבים מעוניינים ב"מפץ גדול" שיסיים את משבר החוב: "מי שמאמין בכך - אין לו מושג בכלכלה".

מרקל דבקה בעמדותיה אמש בעוד היא מתכוננת לשיחות עם נשיא הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו בבריסל לפי פגישתה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ב-9 באוקטובר.

לדברי הקאנצלרית, לחדלות פירעון של יוון תהיה השלכות שלא ניתן לצפות מראש והיא עלולה לגרום להתקפות ספקולטיביות על כלכלות אחרות באירופה ולגרור את כלכלת גרמניה מטה. אם יוון תגיע לחדלות פירעון זה יהווה טריגר ל"אובדן אמון עצום" בכל איגרות החוב של מדינות גוש היורו.

"לפני שאני לוקחת צעד להרפתקה שהיא חדלון הפירעון של יוון, אני חייבת לשאול האם אנחנו באמת מסוגלים להתמודד איתה ולדעת מראש מה מה ייקרה". מרקל ציינה כי כל היועצים הכלכליים שלה אומרים כי יש לגלגל את החוב היווני – עצה שהיא אינה מוכנה לקחת. "אם נאמר למדינה: 'נבטל חצי מהחובות שלכם' זו תהיה עסקה מצויינת אבל אז יגיע הבא בתור ויגיד שהוא רוצה את אותו הדבר".

"אתם יכולים לפתוח כל עיתון ולראות כי יש דיון כלכלי רחב. אני לא כלכלנית או תיאורטיקנית. אני וממשלת גרמניה חייבים לשקול את התוצאות של הפעולות שלנו", הוסיפה מרקל.

הבעיות של אירופה יכולות להפתר רק בשיתוף פעולה, אמרה מרקל, "סולידריות היא תמיד זולה יותר מאשר לפעול לבד ולהגיע לבעיות כמו שיש היום לשווייץ - כאשר ערך הפרנק השווייצי כל כך גבוה שלא ניתן לייצא מוצרים יותר. בימינו, לצעוד לבד זו אינה ערובה לעתיד טוב יותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}