כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגר"ש עמאר מספיד את חנן פורת: "זכה לשם טוב"

במהלך כנס התעוררות בבנייני האומה, אמר הראשל"צ: "למרות שהלך לפי הקו שלו בכל עוז ולא שינה את דרכו, עם כל זאת העריך אחרים, הוקיר אותם וזכה"

הגר"ש עמאר בכנס
הגר"ש עמאר בכנס

במהלך דברים שנשא הערב הרב הראשי לישראל, הגר"ש עמאר, הוא ייחד דברים לפטירתו של הרב חנן פורת ז"ל.

"אני אומר מילים אחדות לעילוי נשמתו של הרב חנן פורת ע"ה שממש עכשיו בצער שמעתי על השמועה הרעה הזאת על הסתלקותו", אמר הרב.

"בנוסף לאהבת והתורה זכה הרב חנן לשם טוב בקרב כל חלקי העם, וזה לא דבר מובן מאליו. כשאדם הולך בקו מסוים והוא כל כך חזק בדרך שלו ופועל בו כל ימי חייו בדרך כלל מגיע גם לאיזה קיצוניות שקונה לו הרבה יריבים.

"הרב חנן, למרות שהלך לפי הקו שלו בכל עוז ולא שינה את דרכו, עם כל זאת העריך אחרים, הוקיר אותם וזכה. וכך שמעתי מהרבה אנשים מכל חלקי הציבור. זאת אבידה גדולה מאד. כשנעקרת אבן יקרה כזאת בנוף חיינו, מדובר בהפסד גדול. שתהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".

דבריו של הרב נאמרו במהלך כנס התעוררות 'תשובה מאהבה' של 'מכון מאיר', שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.

הרב דב ביגון, ראש המכון, סיפר על החבר הקרוב: "למדנו יחד בישיבת מרכז הרב ואני עוד זוכר את הימים של התחלת היישוב כפר עציון. באותם ימים היו הרבה שאלות והתלבטויות והוא היה מתייעץ עם הרב צבי יהודה זצ"ל. הרב חנן פורת היה ממשחררי ארץ ישראל, מראשוני מיישבי הארץ והיום בכל יישוב בארץ ישראל ניתן לראות את טביעתו ומפעלו. גם אנחנו זכינו לשמוע את תורתו במכון מאיר במסגרת שיעורים והרצאות שהעביר בישיבה ובכנס 'תשובה באהבה'".

הרב ביגון הוסיף: "הרב פורת היה תלמיד חכם גדול, אוהב תורה וישראל. איש רם פעלים אשר כל חייו עסק בעשייה על מנת לתת ולעשות- זה היה הרב חנן. אנו חשים צער וכאב גדול על פטירתו".

כנס 'תשובה באהבה' אשר מתקיים בין ראש השנה ליום הכיפורים, מהווה מוקד לשיעורים, הרצאות ולימוד בנושא התשובה, כאשר השנה, עמד הכנס בסימן "יחד שבטי ישראל".

האירוע כולל שיעורים לגברים ונשים ממיטב רבנים ורבניות מרחבי הארץ בנושא אחדות העם ועשרת ימי תשובה. בין הנואמים היו גם הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}