כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הרבנים והנשיא במסגד השרוף: בושה וכלימה

הרבנים הראשיים התלוו לנשיא המדינה בביקורו במסגד השרוף בכפר טובא זנגריה • הגר"ש עמאר: "שריפת המסגד היא חילול השם, חילול מדינת ישראל וחילול כל העמים והדתות"

הרבנים הראשיים והנשיא במסגד. צילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים והנשיא במסגד. צילום: פלאש 90



נשיא המדינה, שמעון פרס, והרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר הגיעו היום לביקור במסגד שהוצת בכפר טובא זנגריה, כשהם מלווים בבכירי דת הנוצרים, מוסלמים ודרוזים.

עוד בנושא:
'תג מחיר' בגליל: מסגד הוצת ורוסס בגרפטי

כשהם צופים בקירות המסגד השרופים והספרים שהועלו באש, ביקש הנשיא סליחה על המעשה הנתעב.

בדבריו לשייח מוחמד כיוואן, שאירח את המשלחת ומאות אנשי הכפר שגדשו את הכניסות למסגד, אמר פרס כי הוא ״מלא בושה וכלימה על המעשה הנתעב. אני בא לכאן, למסגד השרוף ואני מזועזע עד עמקי נשמתי. זהו חילול הקודש, אין להשלים עם מעשה תועבה זה ואני מאמין כי אין ישראלי אחד אשר אינו מתבייש נוכח הצתת המסגד.

"מעשה נתעב זה לא רק שמנוגד לחוק הוא גם מנוגד ליהדות, למוסר ולרוח. לא ננוח ולא נשקוט עד שנתפוס את האשמים והם יבואו על עונשם". הנשיא הודה בחום לרבנים הראשיים ולראשי הדתות על שהגיעו יחד איתו למסגד ועל הגינוי החריף מקיר לקיר שניתן לפשע זה.

הרב עמאר הדגיש כי אין דבר מנוגד יותר ליהדות ממעשה זה. ״אני וראשי הדתות זועקים את זעקתנו שייתפס האיש הנפשע וחזקה על המשטרה לנהוג בו במלוא חומרת הדין. זהו חילול השם, חילול מדינת ישראל וחילול כל העמים והדתות. כולנו חייבים לדבר בקול רם נגד הטרור״ אמר עמאר וסיים בתפילת ״עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו״.

הרב מצגר הדגיש כי דווקא יהודים חייבים ברגישות ביחסם לדתות האחרות. ״לפני 70 שנים שרפו לנו בתי כנסת, ואסור שנשלים שיעשו דבר כזה לאף דת אחרת. המסגד כמו בית הכנסת והכנסיות הוא שגרירות של אלוקים ובכך אסור לפגוע".

צילומים: קובי גדעון, פלאש 90















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}