כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תבוסה לנתניהו: ההצבעה על טרכטנברג נדחתה

לאחר ישיבת ממשלה דרמטית מתברר: ראש הממשלה נתניהו נכשל במאמציו להביא לאישור דו"ח טרכטנברג • מרבית השרים התנגדו לדו"ח, וההצבעה תידחה למועד אחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרו' טרכטנברג
ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרו' טרכטנברג



למרות מאמציו של ראה"מ בנימין נתניהו, ישיבת הממשלה התפזרה היום (ב) בשעה מאוחרת בערב, ללא תוצאות בכל הנוגע לדו"ח ועדת טרכטנברג.

דרמה בישיבת הממשלה: האם טרכטנברג יעבור? • סיקור מיוחד

"הדיון במסקנות דו"ח ועדת טרכטנברג להורדת יוקר המחיה של אזרחי ישראל יימשך בישיבת הממשלה הבאה", הודיעה לשכת ראש הממשלה, והוסיפה כי ראה"מ משוכנע כי יצליח לגייס את הרוב הדרוש לשינוי המהותי בסדרי העדיפויות הלאומי.

"שינוי בסדר גודל כזה אינו דבר של מה בכך", הודו, "אבל ראש הממשלה משוכנע שיצליח להשיג רוב להחלטת הממשלה למען רווחתם של אזרחי ישראל".

מאחורי הקלעים של ההודעה הלקונית משהו עומד סירובם של רוב חברי הממשלה לתמוך בחוק. 15 חברים התנגדו, 13 בלבד תמכו, שר המדע דניאל הרשקוביץ התלבט.

בין המתנגדים, שרי ש"ס ושרי ישראל ביתנו וכן שרי 'העצמאות' - כולם נותרו איתנים בדעתם למרות כל הלחצים שהופעלו עליהם.

גם השרים סילבן שלום ויוסי פלד, שניהם מ'הליכוד', התנגדו.

שיחת טלפון מיוחדת עשתה את דרכה מראש הממשלה היישר לקייב אל שר החוץ, אביגדור ליברמן. שר הפנים, אלי ישי, נקרא לשיחה, כך גם שר הביטחון, אהוד ברק. אבל כל אלו נותרו בעמדתם שלא להצביע בעד מסקנות הדו"ח, ויהי מה.

האם במהלך השבוע יצליח ראש הממשלה להפעיל את קסמיו על השרים ולהביא לאישור הדו"ח? ימים יגידו.

האופוזיציה חוגגת

ב'קדימה' מיהרו לגנות את המהלך.

"ממשלת ישראל הצביעה הערב אי אמון בנתניהו. התנהלותו הכושלת של נתניהו במהלך היום מוכיחה כי אין ראש ממשלה בישראל ועל הכיסא יושב אדם מנותק אשר עסוק כל כולו בהישרדותו הפוליטית במקום ברווחתם של אזרחי ישראל.

"רק אדם שירק בפרצופם של המוחים במשך חודש שלם", אומרת 'קדימה', "והוכיח בכל הזדמנות שאין קשר בינו לבין הציבור משתמש בציניות בכלכלת ישראל כבת ערובה למאבקיו הפוליטיים האישיים.

"אדם כזה לא ראוי לעמוד בראש המדינה. קדימה שבה וקוראת לנתניהו להגיש תקציב מדינה חדש לשנת 2012 עם סדרי עדיפויות חדשים ואם אין בידיו לעשות כן שילך לבחירות.

"מדינת ישראל צריכה מנהיגות שמחוברת לעם שלה במקום אסופת הפוליטיקאים שהוכיחו הערב שלא רק שהם מנותקים מהציבור אלא מנותקים מעצמם", אמר דובר התנועה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}