כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מחר: עתירה המחייבת את הישיבות לשלב לימודי ליבה בלימודים ל"ל

לשיקול העורך - אלי שלזינגר

  • ה' תשרי התשע"ב

סקירה בדבר הדיון מחר בבית המשפט העליון:

מחר, 4.10.2011, ידון בית המשפט העליון בעתירה המבקשת לחייב את הישיבות החרדיות לשלב לימודי ליבה בתוכנית הלימודים.

כיום, בעקבות חוק שנחקק בכנסת בשנת 2008, הישיבות אינן נדרשות ללמד לימודי חול, כתנאי לתקצובן.

עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי פרופ' אמנון רובינשטיין והאלוף במיל' אלעזר שטרן, תוקפת את חוקתיותו של החוק, בטענה כי הוא פוגע בתלמידי הישיבות שאינם מקבלים הזדמנות שווה להשתלב בחברה הישראלית, בהיעדר כלים מתאימים.

לאחר שהוצא צו על תנאי בשנה שעברה, ידון כעת בית המשפט בעתירה בהרכב מורחב של תשעה שופטים, ובראשם נשיאת בית המשפט העליון וסגנה. יצוין כי הרכב זה נחשב כ"הרכב חוקתי", שכן בית המשפט העליון מקפיד שלא להצהיר על בטלותם של חוקים אלא בהרכב מורחב.

אגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו, הצטרפה כמשיבה לעתירה. לטענתה האגודה, אין מקום לכפות את לימודי הליבה על תלמידי הישיבות, זאת בשל האפשרויות הרבות העומדות לבני הישיבות להשלים את הפער בלימודים הכלליים, במסגרות אקדמיות ומקצועיות רבות. כראיה לכך מצביעה האגודה על אלפי חרדים המחזיקים בתארים אקדמיים ישומיים, העושים חיל בעבודתם, לצד אלפים רבים של סטודנטים חרדים במסלולי לימוד יחודיים.

עוד טוענת האגודה כי אין לפגוע בדרך החינוך החרדית, כפי שנהוגה מדורי דורות. הזכות הבסיסית של הילד לקבלת חינוך מאוזנת עם זכותם של ההורים להעניק לילדיהם חינוך על פי דרכם ואמונתם. על בית המשפט להימנע מלהתערב בחינוך החרדי, באמצעות כפיה של נורמות הנוגדות את השקפת העולם החרדית.

את אגודת הסטודנטים מייצגים ד"ר אביעד הכהן, מומחה במשפט חוקתי, ועו"ד חיים זיכרמן, מרצה בקריה האקדמית אונו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}