כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"כעת אני צריך להתחזק בתורה" • מידד טסה על הטרגדיה המשפחתית

אביאל טסה ז"ל מעד במקווה, נפצע באורח קשה, ונאבק במשך שבוע על חייו • בערב ראש השנה, השיב את נשמתו ליוצרה • בראיון מיוחד, מספר אחיו מידד, על האובדן הגדול: "בקושי היינו רואים אותו. הוא כל הזמן היה בישיבה" • "התפללתי בישיבה על חולה, ולא ידעתי שמדובר באחי"

אביאל היה בן ישיבה. מידד טסה. צילום: האתר הרישמי
אביאל היה בן ישיבה. מידד טסה. צילום: האתר הרישמי



פטירתו הפתאומית של הבחור אביאל טסה (24) ז"ל, תלמיד ישיבת 'בית שמעיה' בבני-ברק, בערב ראש השנה – היכתה את בני משפחתו בהלם.

הפטירה הטראגית ארעה לאחר שאביאל הלך לטבול במקווה העירוני, כהרגלו מידי בוקר. על פי הדיווחים של כוחות ההצלה, אביאל החליק במקווה, וכתוצאה מכך טבע, נפגע באורח קשה ואיבד את הכרתו. למעלה משבוע הוא נאבק על חייו בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, עד שהחזיר את נשמתו לבוראה.

עוד בנושא:
טרגדיה: נפטר הבחור אביאל טסה ז"ל - שטבע במקווה

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', מספר אחיו, 'ילד הפלא' מידד טסה, על התחושות הקשות של בני המשפחה, שיחד עם הצער והכאב ישבו יחדיו לסעודת ראש השנה.

"אביאל היה בחור שדבק במטרה שלו. הוא היה בן ישיבה וכמעט ולא ראינו אותו בבית. גם ב'בין הזמנים' וגם בשבתות הוא היה מקפיד להיות בישיבה.

"הדבקות והרצון שלו להגיע למטרות גדולות היו לשם דבר. הוא כל הזמן רק חשב איך לעזור לאנשים - בין אדם לחברו היה עבורו הכל".

הכסף שהוצא מהגרביים

"יראת השמים שלו הייתה לשם דבר", מספר מידד. "לפני שנה הוא הלך עם אחי הגדול לקנות אתרוג לחג הסוכות. לאחר חיפושים מתישים, שארכו שעות רבות, מצא אביאל אתרוג, ופנה למוכר לשלם. חלק מהכסף הוציא מכיסו ואילו חלק אחר הוציא מהגרב.

"אחי שאל אותו מה העניין שהוא מוציא כסף מהגרב, והוא אמר: 'זה כסף של מעשרות. אני לא רוצה שזה יתערבב'. לאחר ששילם, הוציא סכום כסף נוסף ונתן למוכר: 'זה בגלל ששיגעתי אותך', אמר".

הוריו של אביאל ז"ל סיפרו כי הוא דאג להתקשר מידי יום מהטלפון בישיבה, כדי לשאול לשלומם.

"התפללתי כמו כולם. לא ידעתי שמדובר באחי"

בשעות שלאחר פציעתו, ישב מידד בישיבה ולמד.

"התברר לי שההורים יצרו קשר עם הרב אלבז וביקשו ממנו שיערוך תפילה בישיבה. אני התפללתי כמו כולם. לא עלה על דעתי שמדובר באחי.

"ברגע הראשון ששמעתי שאביאל אושפז, הבנתי שכעת יש צורך להרבות בתורה ובתפילה. גם הרב אמר לי: 'תמשיך ללמוד'".

בערב היום בו אושפז אביאל ז"ל הגיע אחיו כדי לשהות על יד מיטתו, יחד עם בני המשפחה. "במיוחד במצבים כאלו צריכים להרבות בתורה ובתפילות. ערכנו כל הזמן תפילות לרפואתו, גם בבית הכנסת הממוקם בתחתית בית החולים. השתדלנו אף לדאוג שאנשים יתפללו לרפואתו בכל מקום".

קצת לאחר חצות היום, ערב ראש השנה, הודיעו הרופאים לבני המשפחה כי אביאל ז"ל השיב את נשמתו לבוראה.

"כעת אני צריך להתחזק כמה שיותר בתורה בתפילה וביראת שמיים לעילוי נשמתו של אביאל", הוא מסיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}