כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

החולה החרדית שוחררה בעיצומו של החג • חשיפה

שרה קרוואני, חרדית תושבת לוד, חשה ברע בערב החג, והגיעה לטיפול ב'אסף הרופא' • הטיפול הסתיים בחג, ובית החולים הורה לה לפנות את מיטתה • רק יומיים אחר-כך הובילו אותה שני בחורי ישיבה, על כיסא גלגלים - חזרה לביתה • בית החולים: "אנו דואגים לציבור הדתי והחרדי"

הכניסה לבית החולים אסף הרופא. צילום: יח"צ
הכניסה לבית החולים אסף הרופא. צילום: יח"צ

את ימי ראש השנה, תכננה שרה כוכבה קראווני, בת 70, תושבת שיכון חב"ד בלוד, להעביר בביתה, יחד עם בני משפחתה.

אלא שזמן קצר לפני כניסת החג, אחרי שסיימה את ההכנות המתישות, החל לנזול דם רב מאפה. כשראתה שזרם הדם אינו חדל, נסעה לבית החולים 'אסף הרופא', הממוקם ליד ראשון לציון, שם עברה טיפול מיוחד.

"הגעתי לבית החולים", היא מספרת ל'בחדרי חרדים', "עשו לי טיפול צריבה במחלקת אף אוזן גרון, ואחרי הטיפול ביקשו ממני להמתין ארבעים דקות בכדי לראות שנזילת הדם לא חוזרת. המתנתי את הזמן הדרוש, וכשהסתיים הטיפול גיליתי שהחג נכנס ואין לי אפשרות לחזור הביתה".

שרה פנתה לאחיות והסבירה להן כי אין באפשרותה להגיע לביתה, המרוחק מרחק שעתיים וחצי הליכה מבית החולים. אך הרופא המטפל הורה לשחררה, ולמרות תחנוניה היא "חשה כמדברת אל הקירות".

כשהיא אובדת עצות החלה גב' קראווני להסתובב במסדרונות בית החולים. "פגשתי שם שני בחורים חרדים והם היו כמו מלאכים שבאו להושיע אותי". לדבריה, הבחורים - שאביהם אושפז במחלקת המיון בבית החולים - הציעו לה לשהות בבית ההארחה הסמוך, שם הם מתפללים ואוכלים.

"נענתי לבקשתם כי לא הייתה לי ברירה אחרת והעברתי את הלילה הראשון של החג שם. למחרת ניסיתי להגיע לביתי רגלית, אך לאחר חצי שעה הבנתי שזה מעל לכוחותיי וחזרתי לבית הארחה, שם נתנו לי מיטה ואוכל".

רק ביום חמישי בערב, ב' דראש השנה, הציעו המארחים החרדים לקחת אותה לביתה בכסא גלגלים. "הקב"ה עזר לי והם הושיעו אותי, כי רציתי לעשות את החג בבית", היא אומרת.

אלחנן, בחור הישיבה שטיפל בשרה מספר ל'בחדרי חרדים': "מיד אחרי התפילה פגשתי אותה בבית החולים והיא סיפרה לי שהיא תקועה שם בתוך בית החולים ואמרה לי בחוסר אונים שהיא לא יודעת מה לעשות כעת ואיפה היא תהיה בחג. הצעתי לה לאכול במתחם ההכנסת אורחים ומקום לישון שם.

"ביום השני לקחנו אותה לביתה. אני ריחמתי עליה, לא היה לה בגדים. בעלה כנראה לא ידע כלום מה שקרה איתה ולכן אני וקרוב משפחה נוסף דאגנו לה".

מבית החולים 'אסף הרופא' נמסר ל'בחדרי חרדים': "הגב' קרואני התקבלה למיון אסף הרופא בתאריך 28.9.11 בשעה 18:03 והופנתה לבדיקה וטיפול במיון אף, אוזן וגרון. בשעה 19:23 יצאה מהרופא עם המלצות להמשך טיפול. לא היתה כל אינדיקציה רפואית לאשפוזה של הגב' קרואני ואין זה ממדיניותו של המרכז הרפואי ומשרד הבריאות לאשפז פונים שלא מסיבות רפואיות.

"היות שבצאתה מהרופא ציינה הגב' קרואני בפני האחות שהיא רוצה לפגוש רב בטענה כי רק הוא יוכל לעזור עקב כניסת החג, ביררה אחות המחלקה היכן נמצא הרב ובאופן אישי הובילה את הגב' קרואני עד פתח בית הכנסת. בפרטים שקיבלנו מרב המרכז הרפואי מתברר שגב' קרואני פגשה אנשים דתיים שהיו במקום והתעניינה לגבי מקום לינה ואכן הופנתה ל"הכנסת אורחים" של המרכז הרפואי ואשת הרב דאגה לה לארוחות כשרות למהדרין ולמקום לינה.

"על-פי המידע שבידינו, מאחר והגב' קרואני רצתה לשוב לביתה היות ומשפחתה לא ידעה אודותיה ביקשה משני בחורים דתיים ששהו במקום לסייע לה לחזור לביתה ובאמצעות כסא גלגלים לקחו אותו לשיכון חב"ד שבלוד. שנים ארוכות שקיימים יחסי שכנות טובה, ידידות והוקרה בין המרכז הרפואי לקהילת כפר חב"ד ולתושבים הדתיים שבסביבתו, בהמשך לקשר זה ולשיתוף הפעולה הנ"ל דאג המרכז הרפואי לשריין חדרים ייעודיים וארוחות כשרות למהדרין לקרובי משפחה ולחולים שלא יכלו לחזור לביתם בשבתות וחגים וכל זאת ללא תמורה. אנו רואים בדאגה רבה ניסיון להכפשת שם המוסד ופרסום המקרה עם כותרות "שערורייתיות" ללא המתנה לתגובתו הרשמית של המרכז הרפואי ומצפים לתיקון העוולה".

יצוין, כי תגובת בית החולים המפורטת התקבלה 3 ימים לאחר פרסום הכתבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}