כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

9 חברות מתמודדות במכרז להפעלת אוטובוסים באזור מודיעין ורמלה

היעד הוא הגברת התדירות ב-37% • תנאי המכרז כוללים שילוט באוטובסים ושיפור המרווח בין הכיסאות • 340 אלף נוסעים משתמשים בקווים בשבוע

  • ה' תשרי התשע"ב
9 חברות מתמודדות במכרז להפעלת אוטובוסים באזור מודיעין ורמלה
יעקב נחומי

משרד התחבורה פירסם מכרז להפעלת קווי אוטובוסים בערים מודיעין, מכבים-רעות, מודיעין עילית, רמלה וישובים נוספים באזור. מדובר במכרז שני על שלושה אשכולות קווים שהוצאו למכרז בראשית העשור הקודם. תקופת ההסכם עם הזכיינים (סופרבוס וקווים) הסתיימה, וכעת המכרז נפתח מחדש.

עשר קבוצות שעברו סינון מוקדם יתמודדו במכרז והן: קווים, מטרופולין, נתיב אקספרס, סופרבוס, אפיקים, אגד תעבורה, דן-נהור, קונקס, וקבוצת יורנטה-ספרד שתתמודד יחד עם מיה טורס. החברות יתמודדו על עשרות קווים עירוניים, אזוריים ובין-עירוניים. 350 אוטובוסים יפעלו בקווים אלה. במשרד התחבורה מעריכים כי מספר הנוסעים בקווים הנ"ל הוא כ-340 אלף נוסעים בשבוע.

המדינה לוקחת על עצמה את הסיכון לביקוש נמוך ותשלם את ההפרש לזכיינים במידת הצורך. החישוב ייעשה לפי מספר הקילומטרים שהאוטובוס ייסע בשירות. מטרת משרד התחבורה היא הגדלת תדירויות הקווים ב-37%, והפיכת חלק מהקווים לישירים על מנת לשפר את הקשר בין הישובים למרכזי פעילות כמו תחנות רכבת ואזורי תעשייה.

חלק מדרישות המכרז נוגעות לשיפור איכות הנסיעה, כמו מקום לאיכסון מטען, המרווח בין הכיסאות ושלטי מידע. קווים חדשים יצטרפו לפעילות לצד קווים קיימים שמסלולם לא ישתנה. לאורך מסלולי האוטובוסים יוקמו תחנות לטעינת כרטיסים ושלטים המודיעים בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים. אחרי החגים צפוי להתפרסם מכרז נוסף להפעלת קווים באשכול חדרה-נתניה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}