כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ממשלת יוון תפטר 30 אלף עובדי ציבור

הממשלה מנסה להבטיח את קבלת המשך הסיוע האירופי באמצעות קיצוצים נוספים בסך 6.6 מיליארד יורו

  • ה' תשרי התשע"ב
ממשלת יוון תפטר 30 אלף עובדי ציבור

ממשלת יוון התחייבה לפטר עובדים במגזר הציבורי במסגרת חבילת צנע חדשה, בהיקף 6.6 מיליארד יורו, שנועדה להבטיח את קבלת התשלום הבא במסגרת חבילת החילוץ של האיחוד האירופי. עם זאת, הצעדים עוד צריכים לקבל את אישור הפרלמנט היווני.

התכנית החדשה מציבה לעצמה יעד של גירעון בתקציב בהיקף 6.8% מהתמ"ג ב-2012 - יותר מהיעד שנדרש בעבר על ידי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה. למרות זאת, התכנית קיבלה את אישור 3 המוסדות, המכונים "הטרויקה". המיתון המחריף הקשה על יוון לעמוד ביעדים שהציבה הטרויקה, כיוון שהכנסותיה ממסים התדלדלו.

היורו נפל לשפל של 8 חודשים לקראת פגישת שרי האוצר של גוש היורו, שידונו בהרחבת קרן החילוץ האירופית ובסיכון של חדלות פירעון של יוון. "החלטות חשובות שצריך לקבלן ברמה האירופית תלויות בראש ובראשונה בנו", אמר פפנדראו לשרי ממשלתו אתמול, "עלינו להראות את מחויבותנו לעמידה ביעדים". כלכלת יוון צפויה להצטמצם ב-5.5% השנה, לעומת תחזית קודמת לירידה של 3.8% בתמ"ג, לפי הצהרת הממשלה.

התכנית החדשה נועדה להבטיח את התשלום הבא בחבילת הסיוע האירופית, בהיקף 8 מיליארד יורו, ואת העברתה של חבילת חילוץ שנייה, בהיקף 109 מיליארד יורו. במסגרת תכנית הצנע החדשה, הממשלה תצמצם שכרם של 30 אלף עובדי ציבור, שבהדרגה יצאו לפנסיה מוקדמת או יפוטרו – צעד שנועד לחסוך 300 מיליון יורו ב-2012.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}