כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סוף סוף עם ישראל התעורר • ח״כ זאב בילסקי

פרויקט בלעדי: שרים וח"כים כותבים ל'בחדרי חרדים' על השנה שהייתה • ח"כ זאב בילסקי התרגש ממחאת המאהלים (זה מאבק ערכי) ובטוח שלא תדעך (זו המחאה של כולנו)

סוף סוף עם ישראל התעורר • ח״כ זאב בילסקי

לטעמי האירוע המשמעותי של השנה, הוא ללא ספק מפגן מחאת המאהלים ברחבי הארץ.

כבר שנים שאנו מלינים על האדישות של הרחוב הישראלי שנדמה שהיה שבע או לחילופין עייף, מהמצב המדיני השוחק ולכן הדיר רגליו ממעורבות פוליטית כלשהי.

אך לפתע, מחאה ספונטנית של כמה צעירים, העירה מדינה שלמה: אזרחי ישראל התעוררו בוקר אחד והבינו שהם הריבון ועל פיהם יישק דבר.

האמת, שהכתובת הייתה על הקיר - הפערים המתמשכים והקושי להתקיים ברווחה נכחו בכל מקום, אך נדמה היה כי זו גזרת גורל שנכפתה עלינו משמיים, ועלינו להשלים איתה.

אך לא כך הדבר, אזרחים אשר עובדים למחייתם, משלמים מיסים בזמן ועושים את כל מה שהמדינה דורשת מהם, לא ראויים ליחס כזה.

אין כל סיבה שבעולם שזוג שעובד במשרה מלאה, לא יצליח לסיים את החודש. פערי החינוך בין המרכז לפריפריה אינם מתקבלים על הדעת ומצוקת הדיור חייבת להיפסק - אם על ידי סבסוד קרקעות אם על ידי פתרונות יצירתיים של שכירות מבוקרת.

אם ישראל שואפת להיות חלק מן העולם המודרני, עלינו לאמץ אמות מידה חדשות של רווחה, חינוך ובריאות. ישראל בערה השנה וטוב שכך, מצוקות של שכבות שונות ומגזרים שונים באו לידי ביטוי במחאה שקטה ומעוררת הערצה.

זו איננה מחאה צינית המנוהלת על ידי עסקנים, זו המחאה של כולנו, של כל מי שרואה עצמו חי בארץ הזו ומתקיים בכבוד, בצדק ולא מצדקה, זו מחאה שחוצה מגזרים ודתות.

זו מחאה של צעירים אשר חרדים לגורל מדינתם האהובה. ישבתי עימם במאהלים ושוחחתי עמם על אחריות חברתית, על גבולות המעורבות הממשלתית ותפקידה של הכנסת. גיליתי שם עוצמה.

אין זה מאבק אישי, אין זה מאבק על כסף, זה מאבק שונה. הפעם נאבקים על דמותה של מדינת ישראל.

אני מאחל לכולנו הצלחה במאבק, ומכאן שולח ברכת יישר כוח לאותם צעירים הנושאים על גבם את המאבק של כולנו.

שתהיה שנה טובה לכל עם ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}