כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הריקבון בצה"ל • ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי

פרויקט בלעדי: שרים וח"כים כותבים ל'בחדרי חרדים' על השנה שהייתה • ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי כותב על התככנות ורוע הלב בצמרת צה"ל ועל מחאת ה'הב לי הב'

הריקבון בצה"ל • ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי

זה אירוע שכבר נשכח, האבק כמעט וכיסה עליו. אך משום מה נדמה לי שמדובר באחת מהמורסות המכוערות והמסוכנות, שהתפוצצו אל מול פניה של החברה בישראל.

אחד המיתוסים הקדושים במדינה, הוא ללא ספק צה"ל ומפקדיו. בימי כהונתו של רב אלוף אשכנזי כרמטכ"ל, הוא זכה לאחוזי תמיכה ואהדה כפולים ומכופלים מכל איש ציבור אחר, מראש הממשלה ועד נשיא המדינה. מה ששוב הוכיח כי צה"ל, הוא כמעט מעל כל מחלוקת ציבורית, מפקדיו זוכים לתמיכה ואהבה, של הציבור, והם כמעט חסינים מפני כל ביקורת.

פיצוצה של פרשת גלנט והריקושטים שעדיין נזרקים ממנה, חשפו תמונה עגומה וכואבת. בצמרת הביטחונית של מדינת ישראל. זו שאנו בוטחים בה, שכל מערכת השיקולים שלה, היא אלטרואיסטית ופטריוטית לחלוטין. אנחנו רוצים להאמין, שהיא כולה מסירות, הקרבה, יושר וטוהר מידות של 'הטובים שבבנינו'. נחשפה לדאבוננו, במלוא כיעורה, תככיה ומסכסכיה. עושה רושם שמאמרתו האלמותית של טרומפלדור 'טוב למות בעד עד ארצנו', נותר 'טוב לרמוס כדי להיות בוס'. עד היום אני מתקשה להאמין שאשכנזי היה בסוד 'מסמך גלנט', אך אין חולק ששם בצמרת הצבאית שלנו, היכן שמחליטים, באיזה נשק לתקוף, כיצד תוכרע המלחמה והיכן, נמצאים אנשים שמאוד מאוד עסוקים בעצמם, בקריירה שלהם, וברמיסת מה שנהוג לכנות 'אחים לנשק'.

שם בארזים, נפלה שלהבת, של כבוד עצמי, הישגיות, תככנות ורוע לב. לא שחשבנו שהם לא בני אדם, שאין להם יצרים, או שהם חפים מאמביציה אישית. אך רצינו לקוות ששם בצמרת צה"ל, הדברים נראים אחרת, כללי המשחק נקיים והגונים יותר.

עם כל תפישתי החברתית (ואינני זקוק לתעודה שתנפיק לי דפני ליף בעניין), נדמה לי ששם בפרשת גלנט, החלה, מה שנהוג לכנות כאן בקיץ האחרון, 'המחאה החברתית'. זו הטוענת הב לי הב, ורצוי שזה יהיה בחינם ועכשיו, ועל חשבון החרדים, המתנחלים, הטייקונים, לא חשוב ממי, העיקר שלי האדם הפרטי, יהיה מימוש עצמי ודירה ברוטשילד, חינם. עם נרגילה והבה נגילה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}