כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ספטמבר הגיע והשמיים לא נפלו • ח"כ אופיר אקוניס

בלעדי: שרים וח"כים כותבים ל'בחדרי חרדים' על השנה שהייתה • ח"כ אופיר אקוניס על אתגרים ("ה'אביב הערבי' מתפתח לחורף איסלאמי") ושינוי סדרי העדיפויות

ספטמבר הגיע והשמיים לא נפלו • ח"כ אופיר אקוניס



ספטמבר כבר הגיע והשמיים לא נפלו. גם ה"צונאמי המדיני" שהבטיחו לנו מנבאי השחורות לא שטף את מדינת ישראל ולא הביא ל"בידודה של ישראל בעולם".

יש בינינו פסימיסטיים הבוחרים לראות דרך קבע את חצי הכוס הריקה, ולהציג את המציאות באופן דרמטי וקודר. מבחינתם אין זה משנה כלל אם במציאות הדברים נראים אחרת לגמרי.

מאז היום בו הוקמה מדינת היהודים, כל שנה שעוברת כאן מלאה כרימון: מלאה בהתרחשויות, מלאה בויכוחים, מלאה באתגרים.

גם השנה החולפת הציבה לפתחינו אתגרים לא מעטים: לצד האתגר הפלשתיני שמלווה את מדינת ישראל שנים רבות, עבר המזרח התיכון שינויים בקנה היסטורי. היו מי שהקדימו לכנות את התהליכים הללו בשם ה"אביב הערבי", אך נראה כי אותו אביב מתפתח לחורף של איסלאם פונדמליסטי ולעלייתם של כוחות רדיקאליים לזירה המזרח התיכונית.

בנוסף, הייתה זו השנה שבה אמר האזרח בקול ברור "כן לשינוי סדרי העדיפויות". הממשלה הקשיבה לרחשי לב הציבור והתחייבה לבצע את התיקונים הנדרשים ולהציב את כלכלת ישראל בדרך שהתווה מנהיגנו מנחם בגין – כלכלה חופשית עם רגישות חברתית. מעין דרך שלישית שאיננה כלכלת שוק בנוסח מילטון פרידמן ובטח שלא חזרה למבנה הכלכלה הסובייטית בנוסח סטאלין.

גם בשנה הבאה עלינו לטובה יתייצבו לפנינו אתגרים לא פשוטים: איראן ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין שמסכנת את יציבות האזור ואוייבינו בכל הגזרות ממשיכים להתחמש.

גם בשנה הבאה נמשיך להתייצב אל מול האתגרים הללו בקור רוח, באחריות ובתקיפות הנדרשת, תוך שמירה ועמידה איתנה על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל.

לקראת השנה החדשה אני מבקש לאחל לכם, לבני משפחותיכם ולעם ישראל כולו שנה טובה: "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

ח"כ אופיר אקוניס הוא סגן יו"ר הכנסת ויו"ר צוות התגובות של הליכוד

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}