כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'תג מחיר' בגליל: מסגד הוצת ורוסס בגרפטי

מסגד בכפר טובא זנגריה הוצת ורוסס עליו "תג מחיר" • כבאי אש השתלטו על הלהבות • נתניהו "רתח מזעם כשראה התמונות", והורה לראש השב"כ: לאתר את "האחראים לפשע"

פעולת 'תג מחיר' במסגד. צילום: ארכיון
פעולת 'תג מחיר' במסגד. צילום: ארכיון

פעולת 'תג מחיר' בגליל: מסגד הוצת הבוקר (ב) ביישוב טובא זנגריה, והכתובת "תג מחיר" רוססה עליו. למסגד נגרם נזק כבד. המשטרה פתחה בחקירה.

המשטרה הודיעה על הגברת הכוננות באזור. כוחות משטרה גדולים פרוסים בשטח על מנת למנוע הסלמה, אולם תושבי המקום התפרעו.

תושבי טובא זנגריה הודיעו כי יקיימו היום שביתת מחאה בתגובה להצתת המסגד היחיד בכפר, שתכלול גם את בתי הספר. מאות מתושבי הכפר הגיעו למסגד והביעו את זעמם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "רתח מזעם כשראה את התמונות", כך לפי הודעה שפירסמה לשכתו, וגינה את הצתת המסגד: "מדובר בפעולה הנוגדת את ערכיה של מדינת ישראל, לפיהם חופש הדת וחופש הפולחן הם ערכים עליונים. התמונות מזעזעות ומקומן אינו במדינת ישראל".

במקביל, הנחה ראש הממשלה את ראש השב"כ, יורם כהן, לאתר בהקדם את "האחראים לפשע".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, גינתה אף היא את ההצתה ואמרה: "אם אכן מדובר בפעולת תג מחיר יש לגנותה בכל תוקף. שריפת מסגדים מנוגדת לערכיה של ישראל כמדינה יהודית. לא די להנהגה בישראל להאבק על הכרה בישראל מבחוץ, היא חייבת לחנך על הערכים בבית פנימה- ערכים שמתנגדים בצורה הברורה ביותר לשריפת בתי תפילה כנקמה. אירועים חמורים מעין אלו מחייבים אותנו לחשבון נפש לאומי".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס הבוקר למקרה ואמר: "פגיעה במקומות קדושים הינה פעולה ניפשעת ומתועבת שאין לעבור עליה לסדר היום, שוחחתי עם מפכ"ל המשטרה על הארוע והתעדכנתי בטיפול המשטרה בארוע ובנחישות להביא במהירות את המבצעים לדין". בנוסף, יקיים השר בשעות אחר הצהריים סיור ומפגש תושבים בכפר.

השר לעניני דת, יעקב מרגי, יצא אף הוא בתוקף נגד הפעולה ואף קרא למשטרת ישראל לעשות הכל על מנת להביא את הפורעים לדין.

בראיון לערוץ הכנסת מחה גם אריה דרעי על המעשה הנפשע. "הם רודפים את כל היהדות. הם גוזרים רדיפה על כל היהדות. זה הדין של רודפים. אני מציע שכל אחד יסתכל בהלכה מה הדין, זה המשמעות של זה, שלא יתחמקו מהדבר הזה. צריך להוקיע אותם וצריך לתפוס אותם ולתת להם את מלוא העונש בחומרה הכי גדולה. זה לא סתם הצתה, זה דבר חמור מאוד נגד כל היהדות בעולם", אמר..

דובר המשטרה מסר, כי משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את האירוע. המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו הנחה לרכז מאמצים ולעשות הכל על מנת להגיע למבצעים במהירות האפשרית, במטרה למצות עמם את הדין.

המפכ"ל הנחה לפני מספר שבועות על הקמת כח משימה מיוחד של להב 433 במחוז ש"י, כדי להלחם באירועים המכונים "תג מחיר".

תהלוכה של כ-300 איש יצאה הבוקר מטובה לכיוון ראש פינה במטרה לחסום את הצירים הראשיים תוך כדי יידוי אבנים לעבר כוחות השמטרה והבערת צמיגים. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד המחוז ניצב רוני עטיה הדפו את המתפרעים לתוך הכפר, ומנעו את הגעתם לצומת הראשי, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. מפקד המחוז, ניצב רוני עטיה, עוסק בהידברות עם ראשי המגזר בצפון ובכפר להרגעת הרוחות.

משטרת ישראל מתמקדת בפעילות חקירתית לגילוי המבצעים ואיסוף ראיות בשטח וגביית עדויות. המשטרה וגורמי הבטחון עושים הכל , משקיעים משאבים ואמצעים ע"מ לעצור את המבצעים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}