כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ומי ינוע • בחור ישיבה נמלט לחו"ל ערב החג

בחור ישיבה בן 24 הודיע להוריו: בחג אני במירון • אמש התברר: הבחור עזב את הארץ שעה קלה לפני כניסת החג • בחור נוסף נעדר מישיבתו במהלך החג

חרדים בשדה תעופה. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי
חרדים בשדה תעופה. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי



חיפושים נרחבים אחר שני בחורי ישיבה הנעדרים מאז ערב החג.

שני בחורי הישיבה יצאו שעות ספורות לפני החג מביתם, בדרכם למקום התפילה. שני הבחורים לא הגיעו ליעדם, והמשפחות אינן יודעות את נפשן מדאגה.

הבחור הראשון (בן למשפחת ט. מירושלים), רווק בן 24, המשתייך לאחת החסידיות הגדולות בארץ הודיע להוריו בערב החג, כי בראש השנה ישהה במירון. הבחור, המטופל בכדורים, נראה בפעם האחרונה בכניסה לעיר צפת.

מבירור שערכו ההורים עם צאת החג התברר כי הבחור לא עשה את החג במירון, והם פנו למשטרת ישראל בכדי שזו תפתח בחיפושים אחריו. מבדיקה שערכה המשטרה מתברר, כי שעה קלה לפני כניסת החג, עזב הבחור את הארץ.

חיים ויינגרטן, איש זק"א, אינו שולל את האפשרות כי הבחור הספיק לצאת לכיוון אומן: "הוא נראה שעות ספורות לפני כניסת החג בצפת, כך שקשה להאמין שהוא הגיע עד לאומן שבאוקראינה. למרות זאת, אנחנו לא שוללים את האפשרות הזו"

אביו של הבחור עושה את דרכו למשרדי זק"א בירושלים, כשעמו מחשבו האישי של בנו, כדי לנסות לבדוק בהיסטוריית הגלישה שלו לאיזה יעד בעולם נסע. "כרגע אין לנו אפשרות לדעת לאן הוא נסע. משטרת הגבולות לא נותנת את האינפורמציה הזו".

לדברי המשפחה, יש חשש גדול לחייו בשל כמות הכדורים אותה הוא צורך, לעומת הכמות הנמצאת בידיו.

בתוך כך, נעדר נוסף מאז כניסת החג.

בחור חרדי בן 17 (א.ס.), תלמיד ישיבת סלבודקא בבני-ברק, הודיע להוריו סמוך לכניסת החג כי ישהה בישיבה, אך מבירור שערכו ההורים עולה כי בנם לא היה בישיבה.

ההורים יצרו קשר עם מוקד זק"א שסירב לטפל במקרה עד שתוגש תלונה במשטרה.

ההורים חששו להגיש את התלונה, מחשש שבנם נסע לאומן ללא ידיעתם, ובהתייעצות עם הגר"נ קרליץ הוחלט שלא להגיש תלונה עד מחר (ב) בשעה 9:00 בבוקר.

עדכון אחרון ב: 15:49

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}