כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ניסה לעזור ונעצר בראש השנה • צפו באלימות השוטר

רגעים לפני כניסת החג עצר שוטר תנועה נהג חרדי שנסע במהירות מופרזת בשכונת קראון הייטס • יהודי מבוגר שהתגייס לטובת הנהג, הוכה, הושפל ונעצר

השוטר מכה את היהודי. צילום מסך
השוטר מכה את היהודי. צילום מסך

נהג חרדי, בשנות ה-30 לחייו, נהג במהירות דקות ספורות לפני כניסת ערב ראש השנה, בדרכו לבית הכנסת בשכונת קראון-הייטס שבברוקלין.

שוטר תנועה שעמד בצומת הרחובות אולבני ומונטגומרי בשכונה עצר את הנהג, והחל לרשום לו דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת. הנהג התחנן שישחררו לדרכו, שכן בעוד דקות ספורות נכנס החג. אך תחנוניו נפלו על אוזניים ערלות.

מסביב לשניים החלה המולה, ויהודים שעברו במקום בדרכם אל בית הכנסת ניסו לדבר על ליבו של השוטר - אך לשווא.

יהודי מבוגר, בשנות החמישים לחייו, ניגש אל השוטר וניסה להסביר לו את קדושת החג, ואת הצורך החיוני לשחרר את הנהג. בתגובה, הפיל אותו השוטר אל הכביש - והזעיק תגבורת משטרתית.

למקום הגיעו 30 שוטרים, שאזקו את היהודי באזיקים, וגררו אותו לניידת. האיש שרק ניסה לעזור, הסביר שלא עשה דבר וכי הוא חייב להגיע לתפילות ראש השנה בבית הכנסת, יום בו חל גם היארצייט של אביו ז"ל, אך השוטרים עצרו אותו בגין תקיפת והעלבת שוטר, הכניסו אותו לניידת - והוא נכלא בתא המעצר.



בשעות אחר הצהריים של ראש השנה, הצליחו עסקני שכונת קראון הייטס לשחררו ממעצר, תמורת ערבות.

למזלו של העצור, אחד הנוכחים באירוע תיעד את אלימות השוטרים באמצעות הטלפון הסלולארי, מבלי שהאיש הפעיל כל התנגדות - והמשטרה נאלצה לסגת בה מהאשמות.

היום (א'), יקיימו תושבי השכונה הפגנת ענק מול מפקדת המשטרה בקראון-הייטס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}