כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

היכן שמעו בני משפחת נתניהו תקיעת שופר?

האיזכור של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל בנאומו של ראש הממשלה באו"ם, הוביל אתר חדשות ברומניה לשאול את קוראיו: מיהו הרבי מליובאוויטש? • כך חגג נתניהו ראש השנה באווירה יהודית

נתניהו עם אביו. צילום:פלאש90
נתניהו עם אביו. צילום:פלאש90

קשה לומר שכל העיתונאים הישראליים 'התלהבו' מהבחירה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאזכר בנאומו הנרגש באו"ם את הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, אך הם נאלצו לשמוע את הדברים.

המעניין הוא כי לדברים היו גם הדים בלתי שגרתיים דווקא בחו"ל, בקרב לא יהודים. אחד מהם מתואר באתר 'שטורעם.נט', המספר על פנייה של אתר חדשות ברומניה אל קוראיו בשאלה: מיהו הרבי מליובאוויטש?

בתשובה לשאלה מספר האתר כיצד מנהיגים מכל רחבי העולם שיחרו לפתחו של הרבי. עוד מתאר האתר מהי שיטת חב"ד ומהי תנועת חב"ד, "ההופכת את המיסטיקה היהודית לריאלית וראויה לחיי יום יום".

גם על הרבי יש להם מה לספר: "הוא היה מקבל קהל מידי יום ראשון. רבבות הגיעו אליו ואיש לא נותר חסר תשובה. הוא היה מחלק שטר של דולר לכל אחד. בתחילה היו שלא הבינו את המחווה. 'מה אעשה עם הדולר?', שאל פעם מישהו את הרבי - שהשיב: 'כאשר שני אנשים נפגשים צריך לצאת משהו טוב עבור אדם שלישי. תן את הדולר לצדקה'. חסידיו קראו לזה: הדולרים של יום ראשון".

בהקשר של נתניהו מתאר האתר את פגישותיו עם הרבי בחלוקת הדולרים, תוך תמלול השיחה בין השניים. "ראש הממשלה הישראלי רואה ברבי מליובאוויטש את רבו והוא מרבה לצטט אותו פעמים רבות", מציין האתר.

אבל לא רק רבנים מצטט נתניהו. הוא גם בחר, בלי להתחשב בדעת אוחזי העטים, לחגוג, יחד עם משפחתו, את ראש השנה באווירה יהודית, הרבה מעבר ל'שולחן סימנים ומסורת'.

המשפחה - ראש הממשלה, רעייתו שרה, הבנים ושני הסבים (האחד בן למעלה מ-101 שנים, השני בן למעלה מ-96 שנים) חגגה את החג במעון הרשמי בירושלים.

בני המשפחה קיימו את סדר הברכות כהלכתו. בשל סידורי האבטחה לא התאפשר לנתניהו לשמוע את תקיעת השופר בבית הכנסת, אך הוא קיים את המצווה, לאחר שבעל התוקע וכן מתפללים מבית הכנסת הגדול, הסמוך לבית ראש הממשלה, הגיעו אל המעון הרישמי ותקעו עבור בני המשפחה בשופר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}