כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

טרגדיה באומן הבחור אליה אל ז"ל טבע

טרגדיה באומן הבחור אליה אל ז"ל טבע

טרגדיה באומן: הבחור אליה אל (19) נפטר ביום א' של ראש השנה (ה').

קבוצת בחורים יצאה בשעות הצהריים המוקדמות לטבול באגם הממוקם מול האגם הידוע בו נוהגים לעשות תשליך. הבחורים קפצו אל המים וטבלו לכבוד החג.

אליה ז"ל, קפץ אף הוא אל תוך המים אך כמה מטרים רחוק יותר משאר חבריו.
עומק המים באזור בו הוא קפץ היו גדולים משמעותית מהאזור בו קפצו חבריו וככל הנראה הקפיצה במים בטמפרטורת קור גבוהה ובגובה לא מבוטל הכריעו אותו והוא לא הצליח לצאת החוצה.

אחיו של אליה וחלק מחבריו עמדו וצפו במתרחש מחוץ למים.

אחד מהם רץ במהירות לכיוון מרפאת זק"א הנמצאת לפחות 10 דקות הליכה מרחק מהמקום. כשהוא הגיע המתנדבים עמדו מחוץ למרפאה וחלקם נסעו עם האמבולנס שהובא ימים ספורים לפני החג וחלקם רצו לכיוון רגלית.

בתוך כך, נציגי המשטרה הישראלית והאוקראינית הגיעו גם הם למקום. ובמקביל בתוך מתחם ה'ציון' צעקו: "אם יש צוללנים שיירדו לכיוון האגם".

המתנדבים נכנסו אחד אחר השני למים אך אליה ז"ל לא נמצא.

אחד מחסידי ברסלב, ששירת בעבר ב'שייטת 13' הגיע למקום וצלל אל קרקעית המים. לאחר דקה ממושכת בתוך המים הוא הוציא את אליה מהמים זאת לאחר יותר מ-50 דקות מאז הקפיצה אל תוך המים.

המתנדבים של זק"א נגישו לטפל ולנסות להציל את חייו גם במקום וגם לאחר דקות ספורות במרפאה עצמה. פעולות החייאה ממושכות נעשו עליו בכל הדרכים האפשריות אך מותו נקבע.

רופא של זק"א כתב בדו"ח המוות כי הסיבה למותו היא היפותרמיה.

רשויות החוק בישראל עודכנו בדבר המוות.

לאחר מותו התחילו לבדוק את האפשרות של אחסון גופת הבחור במקום קריר. האופציה האפשרית היחידה היא במקררי המטבחים של מתחם האוכל 'שיינר'.

לצורך כך, פינו מכולת קירור ובה כמויות אדירות של אוכל שחלקו נזרק לפח לאחר שלא היה מקום אחר לאכלס אותו והכניסו את הגופה לתוך המכולה.

הגר"א ברלנד, שהיה אמור למסור שיעור בליל ב' דראש השנה לא יצא מביתו לאחר שאחיו של אליה ז"ל שנמצא עמו באומן נכנס אליו. הגר"א דיבר עמו במשך שעה ארוכה וחזקו.

במהלך החג והשבת שהו חסידי ברסלב רבים על יד מכולת הקירור ואמרו פרקי תהילים ומשניות לעילוי נשמתו של הבחור. גם במנייני התפילות שנערכו אמרו פרקי תהילים לעילוי נשמתו.

ביום שישי אחה"צ ערכו מתנדבי זק"א לאחר התייעצות הלכתית עם הרב סירוטה 'טהרה' לגופתו של הבחור.

בשעה זו צפויה להיערך מסע הלוויה שייצא מהציון לכיוון רח' פושקינא בהשתתפות מאות אנשים.

לאחר מסע הלוויה יועבר הארון אל העסקנים היהודים בעיר קייב משם הוא יוטס לישראל.

על מועד ההלוויה בישראל עוד יובאו פרטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}