כ"ה כסלו התשפ"ה
26.12.2024

מסמסים? כך חולבות אותנו חברות הסלולר

המועצה לצרכנות יוצאת לקרב נגד התשלום המופרז שגובות חברות הסלולר על המסרונים • מנכ"ל המועצה: "עלות המסרון הוא כחצי אגורה אך החברות גובות עליו עשרות אגורות"

מסמסים? כך חולבות אותנו חברות הסלולר

מנכ"ל המועצה לצרכנות פנה היום (ג') לשר התקשורת בבקשה לבטל את ההגבלה שמטילות חברות הסלולר על אורך המסרון.

במכתבו לשר כתב המנכ"ל עו"ד פלג, כי נראה שהאמצעי היחיד להתגבר על נטייתם של עסקים להשיא רווחים בשירותים בהם קיים כשל שוק ללא התחשבות בצרכנים, הוא התערבות רגולטורית.

בימים האחרונים אף גיבשה המועצה, יחד עם ח"כ אמנון כהן, הצעת חוק בנושא.

המועצה טוענת שלחברות הסלולר אין כמעט עלויות בגין שירות ה-SMS, ומנגד – הן גובות עליו מחירים שאין כדוגמתם בעולם: עלות SMS לחברות הסלולר הוא לכל היותר חצי אגורה, בשעה שהצרכנים בישראל נדרשים לשלם בין 20 ל 60 אגורות למסרון.

לדברי פלג, הגבלת אורך המסרון נועדה לחלוב מהצרכנים כסף, על רכיב בשירות שעלותו בטלה בשישים.

לדבריו, "השערורייה מועצמת בכך שהחברות מגבילות את אורך המסרון ל-70 תווים, הכוללים בתוכם גם מרווחים וסימני פיסוק, וכך גורמים למסרונים רבים להיות מסרונים כפולים ומשולשים המחויבים בהתאם בכפולות של המחיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}