כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הוגש אישום • מקורבי בן ארצי: האמת יצאה לאור

מקורבי החקלאי שהפך למקובל שבעי רצון מכתב האישום שהוגש נגד ארבעת עוזריו לשעבר • "התקשורת אוהבת לזכור את המקרה ואנשים מאשימים את הרב במעשים לא מכובדים"

יצא זכאי. הרב בן ארצי
יצא זכאי. הרב בן ארצי

בסביבתו הקרובה של המקובל הרב ניר בן ארצי הביעו הבוקר (ג) שביעות רצון רבה מכתב האישום שהוגש אתמול (ב) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד ארבעת עוזריו לשעבר של הרב בעבירות פליליות שונות.

"משמח אותנו לראות שהאמת יצאה סוף סוף לאור", אמר אחד ממקורביו. "התקשורת אוהבת לזכור את המקרה ואנשים מאשימים את הרב ומקורביו במעשים לא מכובדים. כעת כולם יודעים את האמת".

כתב האישום הוגש אתמול נגד שמואל שוקרון, שמעון קטורזה, צבי ויצמן ומיכה פטיטו, שהיו בעלי תפקידים בעמותה בראשה עמד הרב ניר בן ארצי.

הארבעה מואשמים בניסיון להשתלט על כספי העמותה, ובמסגרת כך, הגלו את הרב לשלוש שנים לטבריה, תוך הפעלת איומים כי יפיצו עליו שמועות.

ארבעת העוזרים לשעבר מואשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם כליאה, חטיפה, כליאת שווא, סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה.

על פי כתב האישום, "ההתעללות של העוזרים ברב החלה כאשר הרב בן ארצי בדק היעלמות של סכום כסף מן העמותה שהוקדשה להפצת תורתו, ובעקבות זאת החליטו הנאשמים להשתלט על העמותה ולהרחיק את הרב מעמדת השליטה בה".

במהלך מסכת ההתעללויות ברב, איימו עליו הארבעה, כלאו אותו בארבע דירות שונות בעיר טבריה, על מנת להרחיקו מקהל חסידיו ואף מבני משפחתו הקרובים.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד בראשית שנת 2008 הובא הרב בן ארצי במרמה למדבר יהודה בג'יפ שנשכר במיוחד למטרה זו, שם הוזנח בחוסר כל למשך כמה שעות.

בנוסף, מתואר בכתב האישום כיצד קיבלו הארבעה תרומות במרמה, תוך הצגת מצג שווא לפיו התרומות מגיעות ליעדים עליהם הורה הרב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}