כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אייכלר שולף ציפורניים: "זאת עלילת דמים"

אייכלר שולף ציפורניים: "זאת עלילת דמים"

הערב מגיב יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ישראל אייכלר, למסקנות וועדת טרכטנברג במילים קשות מאד, שאולי מעולם לא נאמרו על הממשלה הנוכחית מפי אחד ממרכיביה.

"יש להקשיב היטב לניגון ה'ימים הנוראים', העולה מדברי מנואל טרכטנברג, שהציב את החרדים כמטרה לזעם ההמונים", הוא אומר, ומכנה את טרכטנברג "שליחו של נתניהו 'טוב ליהודים'.

"הוא הציג אותנו כציבור שאינו נושא בנטל, אינו עובד ואינו משלם מיסים", זועם איכלר, ומוסיף כי "זאת עלילת דמים", תרתי משמע.

"'תבן לא ניתן לנו ולבנים אומרים לנו עשו'. הוועדה המטיפה להשתלבות בתעסוקה, לא הסירה שום חסמים של תארים אקדמאים בלתי רלוונטים, המונעים מן החרדים להתקבל לעבודה במיגזר הציבורי. הועדה גם לא הזכירה מילה של הכרה בהשכלה תורנית ובמבחנים הקשים בסמינרים לבנות, כתארים מספיקים לפחות כמו תואר אקדמאי חילוני".

"ממשלה שמונעת מן הציבור החרדי מקורות פרנסה, בגזירות ההשכלה החילונית, בל תעיז להטיף מוסר לציבור היהודי הנאמן ביותר בארץ ישראל" אומר הרב אייכלר. הוא מאשים את הממשלה, שנשענת על החרדים, במניעת פרנסה מעובדים חרדים המנועים מלקבל משרה, גם בשוק הפרטי. מלבד חוטבי עצים ושואבי מים, לא הותירו לעובד החרדי, שום מקום פרנסה אפשרי, לא בבנקים, לא בקופות חולים, ולא מפעלי הייטעק וכו', אומר אייכלר.

הוא מוסיף כי חוב עלינו לשים לב לנימת ההסתה העולה מדברי יו"ר הוועדה המדבר בסגנון של "החרדים הם אסוננו". "הם בוחרים בחיי עוני וממיטים אסון על הכלכלה של כל האזרחים". הוא מזכיר כי הועדה העויינת הזאת אינה של ועדה של בג"צ או קדימה או מרצ, אלא של ממשלת ימין-חרדים!

איכלר אינו שוכח לראש הממשלה את העובדה כי סירב לבקשת הנציגות החרדית לצרף לועדה נציג חרדי, אך כשדנו בענין התעסוקה לחרדים הביאו את גדולי הצוררים של היהדות החרדית, כ"מומחים" לשילוב החרדים בתעסוקה.

לדעתו, אסור לנציגים החרדים להסתפק בתגובה פרלמנטרית, של הדיפת גזירות ועדת טרכטנברג בועדת הכספים ובכנסת. צריך לצאת במתקפת הסברה תקשורתית, שתשלול את זכותה של הממשלה וועדותיה, להשתמש בעוני של החרדים, לסיפוק היצרים של השנאה והזעם בציבור נגד הממשלה. "זהו סגנון צאריסטי ידוע: 'הכה בחרדים והצלת את הממשלה מזעם ההמון'", אומר איכלר.

"יש לזכור כי מספר לומדי התורה שגילם עולה על גיל העבודה המקובל במשק הישראלי, הוא זעום יחסית, לעומת צבא של פקידים ואקדמאים, שתרומתם לכלכלה אפסית. הפקידים המיותרים הללו, עולים למשלם המיסים משכורות במליארדי שקלים בשנה. הכסף הזה בא מן המיסים העקיפים, שגם האברכים ובני משפחותיהם משלמים על כל מוצר וכל שירות במדינה. האברכים ובני משפחותיהם ומוסדות התורה נתמכים במאות מליוני דולרים בשנה מנדיבים ביהדות התפוצות, כשרוב הכסף הולך למיסים למימון מסע ההסתה נגדנו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}