כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"המלצות טרכטנברג נכונות, אך יש מקום לשיפורים"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מברך על עיקרי המלצות ועדת טרכטנברג • "ההמלצות במישור האישי מעולות, אך בנושאי החברות יש מקום להסתייגות"

אוריאל לין
אוריאל לין

"המלצות ועדת טרכטנברג לפתוח את השווקים לתחרות בפני יבוא ולהפחית את מכסי המגן, לטפל במונופולים של מכון התקנים ונמלי הים ולהפחית את הבלו על הדלקים, הינן נכונות וקולעות למטרה לשמה הוקמה הוועדה - להקל על מעמד הביניים והשכבות הנמוכות.

"עבודת הוועדה הקיפה תחומים נרחבים בפעילות המשק ובכלל זה הצעדים להגברת התחרותיות במשק", כך הגיב עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לפרסום המלצות ועדת טרכטנברג.

לין הדגיש כי "הפחתת המכסים על מוצרי המזון ומוצרי צריכה תוזיל את מחיריהם. מהלך זה של הפחתת מכסי מגן תואמת מדיניות חשיפה בריאה שהיא אבן היסוד להתפתחות הכלכלה".

לין, שכיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה ממסים, ברך על המלצת הוועדה להחזיר את תקרת ההפרשות לביטוח לאומי ולמס בריאות ל-5 פעמים השכר הממוצע ובכך לבטל את "הגיבנת" הקיימת כיום במדרגות המס הישיר - לפיה בעלי הכנסה שבין 39,000 שקל לבין 79,000 שקל משלמים 57% מס ישיר, ואילו בעלי ההכנסה הגבוהה הנעה מ-79,000 שקל ועד למעלה ממיליון שקל משלמים רק 45% מס.

"עיוות זה מקעקע את התפיסה העקרונית הבסיסית העומדת ביסוד קביעת מדרגות המס, אשר מתייחסת לכלל נטל המס הישיר המוטל על היחיד ובהתאם לכך קביעת מדרגות המס וזה מה שעמד בבסיס הרפורמה במס הישיר".

עם זאת, לין הביע הסתייגות מההמלצה להעלות את מס החברות שלדעתו תפגע ביצירת מקומות עבודה ובצמיחת המשק, ומההמלצה להרחיב את מס הכנסה שלילי. "המלצה זו לא מהווה תשובה הולמת לסגירת פערים, היא תקבע את המנטאליות של מתן קצבאות, ותשמר את המצב הקיים".

לין הביע אכזבתו מכך שהוועדה לא השכילה להתייחס לתיקון האחרון של חוק עידוד השקעות הון שקבע מתן הטבת מס מופלגת בהיקף של 5.5 מיליארד ש"ח למפעלים החזקים ביותר, שיהיו זכאים להטבת מס, אפילו אם יסגרו קווי יצור או יפטרו עובדים, רק בתנאי שייצאו 25% ממחזורם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}