כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגראי"ל: "יש לכם מצווה ביד, מי שתורם יהיה מאושר"

בפנייה נדירה במיוחד פונה הגראי"ל לתורמים למען שני הקטנה • הגר"ח קנייבסקי פסק: "לעשות את הניתוח בחו"ל ואם יש את הכסף הדרוש אפילו היום. לא לדחות כלל"

הגראי"ל: "יש לכם מצווה ביד, מי שתורם יהיה מאושר"
מוטי אורונוביץ



בימים אלו יוצא הועד העולמי למסע התרמה רחב היקף, עבור ילדה קטנה בשם שני, הזקוקה לעבור בדחיפות ניתוח לב פתוח שייערך בבוסטון שבארה"ב.

ההחלטה על היציאה למגבית הגדולה, התקבלה בישיבת דחופה שקיים בית הדין המיוחד לענייני פיקוח נפש שעל ידי הוועד העולמי למען הנזקקים בארץ הקודש. רבני בית הדין בראשות הגאון רבי אשר וייס, בחנו את המקרה הדחוף שהובא אל שולחנם, ושמעו את פרטי המקרה מפיהם של מומחים רפואיים שבחנו את התיק הרפואי של הילדה וקבעו שהיא מצויה בסכנת חיים ממשית ומיידית, במידה והניתוח לא יבוצע בהקדם.

שני נולדה כבת לזוג הורים חרדיים. האב הוא אברך בן תורה, ורעייתו היא עקרת בית. מאז נולדה בתם, שני, התגלה מום חמור בליבה. עד עתה היא הוחזקה בחיים באמצעות טיפולים תכופים שהתבצעו בליבה, עד שלפני מספר חודשים נלאה הצוות הרפואי מלהמשיך בסדרת הטיפולים, עקב התדרדרות פתאומית במצב ליבה.

המקרה המזעזע הובא אל שולחן הוועד העולמי, שזימן בדחיפות את רבני בית הדין לענייני פיקוח נפש, על מנת להכריע כיצד לנהוג. בית הדין שהתכנס בדק את המקרה, ולאחר מכן פסק כי לעת כזאת, על הוועד להניח בצד את המגביות השוטפות למען נזקקי ארץ הקודש, "ולהרעיש את העולם", כלשון הרבנים, כדי לגייס את הסכום הנדרש להצלת הילדה. בימים אלה יוצאת ההתרמה הדחופה לדרכה, כאשר כל כלי התקשורת החרדיים יגויסו לכך. התורמים יזכו לברכת גדולי הדור, ואף יקבלו בקבוק מיוחד של יין וערק שהתברך מפה קודשו של כ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זי"ע, שאותו מסר לאחד מתלמידיו.

מרן הגר"ע יוסף, ששמע את פרטי המקרה הצטער צער רב. "מי שיציל את חייה, יזכה לכל מילי דמיטב", התבטא, ובהנהלת הוועד העולמי בטוחים כי עם ישראל ייתבע וייתן, ויעשה הכל למען הצלת חייה של נפש אחת מישראל.

הגר"ח קנייבסקי פסק בקולו לשאלת ההורים האם לבצע את הניתוח בחו"ל והאם כדאי לדחות את הניתוח? -: "לעשות את הניתוח בחו"ל ואם יש את הכסף הדרוש אפילו היום לא לדחות כלל".

הגראי"ל שטיינמן פסק שבחו"ל יותר מומחים ורק שם לבצע את הניתוח. הרב פנה בפנייה נדירה במיוחד לתורמים: "יש לכם מצווה ביד, מי שתורם יהיה מאושר".

לצורך מימון הניתוח והנסיעה לארה"ב זקוקה המשפחה לתרומה כוללת של 220,000 דולר.

אפשר להציל את חייה של שני! אנא פיתחו את הלב ותירמו למען שני. זוהי הזדמנות נדירה ובלעדית לתורמי הוועד העולמי לפתוח את השנה במעשים טובים למען הצלת חייה של שני.

גדולי הדור מתפללים על שמותיכם, כל התורם זוכה: רבי חיים קנייבסקי שליט"א והרב אהרון לייב שטיינמן שליט"א יעתירו בתפילות עבורכם ביום הכיפורים בשעת הנעילה.

לתרומות התקשרו עכשיו 1-800-333-313 או לחצו כאן



להאזנה לדברי הרב קנייבסקי


להאזנה לדברי הרב שטיינמן






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}