כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

יו"ר ומנכ"ל תנובה נחקרו ברשות הגבלים

חוקרי רשות ההגבלים פשטו הבוקר על משרדי תנובה • מקור משפטי: "החברה לא מסרבת למסור מידע אלא פשוט מסתירה מסמכים מסוימים"

יו"ר ומנכ"ל תנובה נחקרו ברשות הגבלים

יו"ר תנובה זהבית כהן ומנכ"ל החברה אריק שור נחקרו היום במשרדי רשות ההגבלים. חוקרי הרשות פשטו הבוקר על משרדי תנובה בצומת גלילות במטרה לאסוף נתונים עסקיים, שהחברה סירבה להעביר. סירוב להעברת מידע מהווה הפרה של חוק ההגבלים העסקיים.

רשות ההגבלים שיגרה בשבועות האחרונים בקשה לקבלת מידע מגופים המעורבים במשק החלב, בהם רפתנים, יצרנים ורשתות, במטרה למפות את מבנה השוק ולקבוע את רמת הריכוזיות בו. תנובה לא העבירה את הנתונים, ולפיכך ברשות ההגבלים החליטו לנקוט יוזמה ועל פי סעיף בחוק המאפשר החרמת מחשבים, מסמכים וחומרים אחרים, לאסוף אותם בעצמה ממשרדיה.

מרשות ההגבלים נמסר: "יש חשד להסתרת מסמכים. העברנו דרישה ברורה לקבל מסמכים והם העבירו לנו מידע חלקי - מדובר בעבירה פלילית. יש אינדיקציות שהם בחרו להסתיר מידע".

מקורבים לחקירה ציינו כי ראשי תנובה זומנו לחקירה אולם לא נעצרו לצורך חקירה, כפי שקורה לעיתים בחקירות אחרות.

מומחה להגבלים עסקיים העריך כי "אם רשות ההגבלים חוקרת חברה, זה אומר שיש סוגיות קונקרטיות. לא חוקרים ברשות על דברים כמו אי מסירת מסמכים, אלא על סוגיות כמו העלמות מידע או דברים שהרשות מצאה שלא נכונים במידע שהוגש מטעם החברה".

בכיר בתחום המשפט אמר כי "אין תקדים לפשיטת הרשות על משרדי חברה בגין אי מסירת מסמכים. אם הרשות פושטת על משרדי תנובה, כנראה שהיא מחפשת דברים ספציפיים שלא קיבלה. קרי, הסתירו ממנה מידע בכוונה. חברה לא מסרבת למסור מידע לרשות ההגבלים אלא פשוט מסתירה מסמכים מסוימים".

מתנובה נמסר בתגובה: "נשתף פעולה עם כל בקשה ושאלה".

ח"כ זהבה גלאון הגיבה בשעות הצהריים לפשיטה: "החשדות כי תנובה סירבה להעביר מידע לרשות להגבלים עסקיים מוכיחים כי יש לאמץ את הצעת החוק לחיוב מונופולים בפרסום דו"חותיהם הכספיים. זהו המשך ישיר להתנהלות של תנובה בפרשת הקוטג' ולרמיסת האינטרס הציבורי על ידי החברה".

גלאון הוסיפה: "סירובה של תנובה לחשוף מידע על התנהלותה מעידה כאלף עדים על הפרקטיקות הפסולות שהיא ממשיכה להשתמש בהן על מנת להגדיל את רווחיה על חשבון הצרכנים. על הרשות להגבלים עסקיים לחייב את כל החברות המוכרזות על ידה כמונופול להתנהל כחברות ציבוריות, ולפעול בשקיפות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}