כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"צריך ענישה קולקטיבית" • מסע כאב וזעם

מאות ליוו את אשר ויהונתן פלמר הי"ד • האבלים זעקו: "דמינו אינו הפקר" • הרב ליאור: "יש סביבנו רוצחים. צריך ענישה קולקטיבית" • יידוי האבנים - נמשך

ההלוויה הערב, צילום: פלאש 90
ההלוויה הערב, צילום: פלאש 90

מאות בני אדם ליוו הערב (א) את אשר פלמר ובנו יהונתן, שנהרגו בפיגוע בכביש עציון-חברון שלשום בדרכם אל בית הקברות ביישוב היהודי בחברון.

ראשי המתנחלים דיברו על כך שדמם אינם הפקר אבל כנראה שהמציאות מתביעה אחרת, שכן גם במהלך מסע הלוויה יידו ערבים אבנים לעבר צועדים שהגיעו למקום בו אירעה התאונה.

עשרות בני אדם הגיעו למקום בו התהפכה מכוניתם של האב ובנו, והחלו לצעוד בשיירה לקריית ארבע.

פלסטינים מהכפר בית ענון החלו ליידות אבנים לעבר הצועדים, וכוחות צה"ל הגיעו למקום ופיזרו את מיידי האבנים באמצעות רימוני הלם וגז מדמיע.

סב המשפחה, הרב מאיר פרץ, אמר במהלך הלוויה: "הדם של אשר ויונתן אינו הפקר. אסור לשתוק. אנחנו מבקשים נקמה".

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון, אמר במהלך הלוויה: "יש סביבנו פורעים רוצחים. על פי התורה, יש עניין לענישה קולקטיבית ועל צה"ל לעשות זאת מול הפורעים. אין חפים מפשע במלחמה. ההתיישבות היא חזקה ובעלת עוצמות ותמשיך ביישוב הארץ".

היום הוברר סופית שהאב ובנו נהרגו כשמכוניתם התהפכה בשל יידוי האבנים.

המשטרה משום מה העדיפה לטשטש ראיות וטענה כי כי זו אינה הסיבה לתאונה, אך אתמול היא שינתה את גרסתה כשהגישה בקשה לנתיחת הגופות בטענה כי "יש להעריך כי פגיעת האבן בראשו של אשר פלמר גרמה לו לאבד שליטה על הרכב והביאה לתאונת הדרכים הקטלנית".

מצה"ל נמסר כי מבדיקת פיקוד המרכז עלה כי לעבר הרכב לא יודו אבנים מצדי הדרך, אך קיימת האפשרות כי האבנים הושלכו מרכב חולף, וכי הנושא נמצא בבדיקה.






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}