כ"ג חשון התשפ"ה
24.11.2024

למרות החלטת בית הדין: עובדי הרכבת מנעו חנוכת קו ראשל"צ-ת"א

בית הדין הורה לעובדים לחדול מן העיצומים בהם נקטו • בוועד הודיעו כי יכבדו את ההחלטה, אך הקו החדש לא נחנך

  • כ"ו אלול התשע"א
פסי רכבת. צילום: יעקב נחומי
פסי רכבת. צילום: יעקב נחומי

למרות החלטת בית הדין לעבודה, מנעו הבוקר עובדי הרכבת את חנוכת הקו החדש ראשון לציון-תל אביב. בית הדין לעבודה בתל אביב הורה הלילה לעובדי הרכבת להפעיל את קו הרכבת החדש בין ראשון לציון לבין תל-אביב - ואסר על ועד עובדי הרכבת להשביתו.

בנוסף, שב בית הדין והורה לעובדים לחדול מן העיצומים בהם נקטו גם הלילה לאחר בקשה שהגישה הרכבת לביזיון בימ"ש. בעקבות הפסיקה, הודיע ועד עובדי הרכבת ההסתדרות כי "ועד העובדים יכבד את פסיקתו של בית הדין ויפעל על פיה" אך הבוקר מנע את חנוכת הקו החדש.

ועד העובדים ברכבת המשיך לשבש אתמול את תנועת הרכבות בקווים שבין הוד השרון, תל אביב וראשון לציון (ראשונים). זאת, חרף צו המניעה שהוציא אתמול בית הדין האזורי לעבודה, אשר הורה לעובדים לשוב מייד לעבודה - בטענה כי שביתתם אינה חוקית. בהנהלת הרכבת נאלצו לשכור שירותי הסעות כדי לתת מענה לנוסעים שנתקעו בתחנות.

לאחר שבית הדין לעבודה בת"א הורה לעובדים להפסיק את העיצומים עליהם הכריזו במסגרת הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ, החליטו בהסתדרות ובוועד לנצל סכסוך עבודה אחר עליו הכריזו לפני שבועיים בטענה לעומס המוטל על נהגי הרכבת. לפיכך, הודיעו הערב כי ישביתו רק את קו ראשל"צ-ת"א החדש.

ההסתדרות והעובדים טוענים כי פתיחת הקו תדרוש הוספת כוח אדם עבור הפעלת הקו וכי הנהלת הרכבת סירבה לדון עימם בעניין.

"סכסוך עבודה בנושא זה הוכרז לפני מספר שבועות, ולהחלטה זו אין שום קשר למיקורי חוץ ולהכנסת עובדי קבלן", נמסר מן הוועד."ארגון העובדים, כמו תמיד, מכבד את החלטת בית הדין האזורי והורה להימנע מצעדים ארגונים בשאר הקווים, עד לשמיעת ערעורו על ההחלטה בבית הדין הארצי לעבודה".

קו הרכבת החדש אמור היה להיחנך במעמד שר התחבורה ישראל כץ וראשי הערים שלאורך התוואי. השבתתו תסב לחברת הרכבת נזק של מיליוני שקלים. הקו הונח בעלות של 2.1 מיליארד שקל, והוא יאפשר נסיעה בת 10 דקות בממוצע מלב תל-אביב ועד לחולון, ו-18 דקות נסיעה מתל-אביב לראשון לציון. עלות כרטיס נסיעה בקו זה תהיה 15 שקל - בהתאם לתעריפי הנסיעה ברכבת מערי הלוויין של גוש דן. בינואר 2012 צפוי להיפתח המשכו של הקו עד לבני דרום (יבנה) - כאשר משך הנסיעה לאורך הקו כולו ייארך כ-28 דקות בממוצע.

הנהלת רכבת ישראל הודיעה בתגובה כי תפנה הערב לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה. "יו"ר הוועד ממשיכה במסע הביזוי של בית המשפט, והפגיעה בציבור הלקוחות של רכבת ישראל. אנו עדים לאיבוד עשתונות מנהיגותי, אשר מוביל את נציגות העובדים למהלכים קפריזיים שכל מטרתם פוליטיקה צרה. אנו קוראים לנציגות העובדים לשוב להידברות ולהניח לדרך מאבק זו", נמסר מהנהלת הרכבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}