כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נתניהו הדהים את האו"ם כשציטט את הרבי מליובאוויטש: "זהו בית של שקר"

לאחר נאום שטנה, מלא האשמות, שקרים והונאה של אבו מאזן, נעמד בנימין נתניהו, פרס את משנתו, וקרא ליו"ר הרשות הפלסטינית: "בוא נדבר דוּגרי" • למרות שהטיח דברים קשים במוסד האו"ם - תשואות רמות קטעו את נאומו • בפנים: נאומו המלא של ראש הממשלה • גם לצפיה

נתניהו באו"ם
נתניהו באו"ם



זמן קצר לאחר נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - נאום מלא שטנה, האשמות, שקרים והונאה - שהגיש במו ידיו את מסמך הבקשה להכיר המדינה פלסטינית למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, עלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אל דוכן הנואמים במליאת עצרת האו"ם.

בפנותו אל יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר נתניהו: "עם כל ההסתייגויות שהיו לי, הייתי מוכן לנוע קדימה על בסיס ההחלטות האמריקניות ולדבר על שלום. אבו מאזן, מי ימנע זאת מאיתנו? בוא נדבר על שלום ונסיים את הסכסוך. שנינו טסנו לניו יורק, אנחנו כעת באותה עיר ובאותו בניין, הבה ניפגש כאן היום ונתחיל לדבר. בוא נדבר דוּגרי, כמו שאומרים במזרח התיכון".

הקהל במליאת עצרת האו"ם הריע על הדברים.




נאומו של ראש הממשלה באו"ם שב על הגישה המסורתית, אותה הציג גם בנאומו האחרון בקונגרס: נאום ימני, הפונה אל קהלי הבית שלו - יהדות ארה"ב והרפולקנים. עוד נאום הסברה מנצח, ששכנע את המשוכנעים ולא הצליח לשנות את דעתם של הבלתי משוכנעים.

לא היו בנאומו גישות חדשות לפתרון הסכסוך, אם כי הוא נגע בתנאים לפיהם הוא מציע לחדש את המשא ומתן הישיר.

נתניהו שב והזכיר את רצונו בשלום. "מאז רגע הקמתה, לפני 63 שנה, ישראל הושיטה את ידה לשלום. בשם מדינת ישראל והעם היהודי, אני מושיט יד זו שוב היום. אני מושיט יד זו לאזרחי מצרים וירדן, עם ברכת חברות מחודשת לעמים איתם עשינו שלום. אני מושיט אותה לעם התורכי, ברחשי כבוד ורצון טוב. אני מושיט אותה לעמים בלוב ובתוניס, בהערכה לאלה המנסים לבנות עתיד דמוקרטי. אני מושיט אותה לשאר העמים בצפון אפריקה וחצי האי ערב, עימם אנו מקווים ליצור עתיד חדש. אני מושיט אותה לאזרחי סוריה, לבנון ואיראן, בהתפעמות מאומץ ליבם של אלה הנלחמים בדיכוי אכזרי. אך במיוחד אני מושיט אותה לעם הפלסטיני, עימו אנו מבקשים לכונן שלום אמיתי ובר קיימא.

"תקוותנו לשלום בישראל לעולם לא דועכת. המדענים שלנו, רופאים ויזמים מנצלים את חוכמתם לטובת יצירת מחר טוב יותר בכל העולם. האומנים והסופרים שלנו מעשירים את המורשת האנושית. אני יודע שזאת לא הדרך בה מדינתי מוצגת בדרך כלל באולם זה".

"כאן באו"ם, רוב אוטומטי יכול להחליט כל דבר"

מכאן עבר נתניהו אל פרקים בהיסטוריה של מדינת ישראל, כשהוא מטיח דברים קשים במוסד האו"ם.

"במקום זה בשנת 1975, השאיפה של עמי לשוב לקיום הלאומי שלנו במולדת התנכי"ת שלנו הוגדרה באופן מביש כגזענות. במקום זה בשנת 1980, הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל ומצרים זכה לגינוי במקום לשבחים. ובמקום זה, שנה אחרי שנה, ישראל מבודדת וזוכה לגינויים לא מוצדקים יותר מכל מדינות העולם יחדיו.

"21 מתוך 27 החלטות העצרת הכללית מגנות את ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. ובכן, זהו חלק מצער בתפקיד מוסדות האו"ם, זהו תיאטרון האבסורד. הוא לא רק מציג את ישראל כמרשעת, אלא מלהק את הרשעים בתפקידים מרכזיים.

"לוב של קדאפי עמדה בראש מועצת זכויות האדם של האו"ם. עיראק של סדאם עמדה בראש ועדה של האו"ם שעסקה בפירוק החימוש. לבנון, הנשלטת על ידי חיזבאללה, יושבת בראש מועצת הביטחון של האו"ם. זה אומר בפועל, שארגון טרור שולט בגוף האמון על ביטחון העולם. אי אפשר אפילו להמציא דבר כזה.

"כאן באו"ם, רוב אוטומטי יכול להחליט כל דבר. הוא יכול להחליט שהשמש זורחת במערב. אך הוא יכול גם להחליט, ואכן החליט, שהכותל המערבי בירושלים, האתר הקדוש ביותר ליהדות, הוא שטח פלסטיני כבוש".

מכאן עבר אל זכרונותיו מהתקופה בה נכנס אל האו"ם.

"בשנת 1984, כאשר מוניתי לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, ביקרתי את הרבי מליובאוויטש.
הוא אמר לי - ואני מקווה, גבירותיי ורבותיי, שאיש מכם לא ייפגע מכיוון שמניסיוני האישי כאן אני יודע שיש אנשים ונשים מכובדים מאד, הגונים ובעלי יכולת המשרתים את מדינותיהם כאן - 'אתה תשרת בבית של שקרים רבים'. אבל הוא גם אמר לי שבמקום החשוך ביותר, אורו של נר בודד יכול להראות למרחק. היום אני מקווה שאורה של האמת יזרח, גם אם לדקות ספורות בלבד, באולם שזמן רב מדי היה מקום חשוך עבור מדינתי".

"באתי לכאן כדי לומר את האמת"

"באתי לכאן כדי לומר את האמת", אמר נתניהו, "האמת היא שישראל רוצה שלום. האמת היא שאני רוצה שלום. האמת היא, שבמזרח התיכון שלום חייב להתבסס על ביטחון".

את השלום הזה, לדעתו, אפשר להשיג לא באמצעות החלטות או"ם אלא רק"באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים".

נתניהו שב והזכיר את אסון התאומים, אז הרג הטרור אלפי אמריקנים, "והותיר את מגדלי התאומים כעיי חורבות".

הוא סיפר כי יום קודם לכן הניח זר באנדרטה לזכרם. "זה היה מאוד מרגש. אך כשהלכתי לשם, דבר אחד הדהד בראשי. המילים השערורייתיות של נשיא איראן מעל במה זאת אתמול. הוא רמז שפיגועי הטרור הללו היו מזימה אמריקנית. כמה מכם עזבו את האולם כשדיבר. כולכם הייתם צריכים לעשות זאת".

מאז, המשיך האסלאם המיליטנטי טבח באלפי חפים מפשע אחרים - בלונדון ומדריד, בגדד ומומבאי, תל אביב וירושלים - למען האמת בכל מקום ברחבי ישראל. "הסכנה הגדולה ביותר הניצבת בפני העולם היא קיצוניות זאת, כאשר תהיה חמושה בנשק גרעיני. וזה בדיוק מה שאיראן מנסה לעשות.
האם אתם מסוגלים לדמיין אדם, אשר רק אתמול ליהג כאן, חמוש בנשק גרעיני? הקהילה הבינלאומית חייבת לעצור את איראן לפני שיהיה מאוחר מדי. שכן אם איראן לא תיעצר, אנו נעמוד בפני עתיד של טרור גרעיני והאביב הערבי עלול להפוך במהרה לחורף איראני.

"כראש ממשלת ישראל", הבהיר לשומעיו, "איני יכול לסכן את עתיד המדינה היהודית על סמך תקוות בלבד. מנהיגים חייבים לראות את המצוי ולא את הרצוי. אנו חייבים לעשות כל שביכולתנו על מנת לעצב עתיד טוב יותר. אך אנו לא יכולים להעלים את סכנות ההווה בתקוות בלבד. והעולם הסובב את ישראל בהחלט הופך מסוכן יותר ויותר. האסלאם המיליטנטי כבר השתלט על לבנון ועזה. הוא נחוש לקרוע את הסכמי השלום של ישראל עם מצרים וירדן. הוא הרעיל מוחות ערביים רבים כנגד היהודים וישראל, אמריקה והמערב. הוא מתנגד לא למדיניותה של ישראל, אלא לקיומה של ישראל".

יש אומרים, אמר נתניהו, כי על ישראל לעזוב את השטח, "והשלום יקודם". המתונים יתחזקו. הקיצוניים יישארו מרוסנים, "ואל תדאגו לגבי הפרטים הקטנים של הדרך בה ישראל תגן על עצמה. כוחות בינלאומיים יעשו את העבודה".

אבל יש בעיה עם התיאוריה הזו. "ניסינו אותה והיא לא עבדה", אמר נתניהו - והחל גם לפרט.

"בשנת 2000, ישראל הציעה הצעה גורפת, שענתה כמעט לכל הדרישות הפלסטיניות. ערפאת דחה אותה. הפלסטינים פתחו במתקפת טרור שגבתה את חייהם של למעלה מאלף ישראלים. ראש הממשלה אולמרט, לאחר מכן, הציע הצעה אפילו גורפת יותר בשנת 2008. הנשיא עבאס אפילו לא ענה. אך ישראל עשתה יותר מלהציע הצעות גורפות. עזבנו שטחים. נסוגנו מלבנון בשנת 2000 ומכל סנטימטר רבוע בעזה ב-2005. זה לא הרגיע את הסערה האסלאמית המיליטנטית המאיימת עלינו. היא רק קירבה את הסערה וחיזקה אותה. חיזבאללה וחמאס ירו אלפי טילים על ערי ישראל מאותם שטחים שפינינו.

"כשישראל עזבה את לבנון ועזה, המתונים לא ניצחו את הקיצוניים. המתונים חוסלו על ידי הקיצוניים. כוחות בינלאומיים, כמו יוניפי"ל בלבנון ו-EUBAM בעזה לא מנעו מהקיצוניים לתקוף את ישראל. עזבנו את עזה בתקווה לשלום. לא הקפאנו את ההתיישבויות בעזה, עקרנו אותן. עשינו בדיוק מה שאומרת התיאוריה: קומו וחזרו לגבולות 67', ופרקו את ההתיישבויות. אני לא בטוח שאנשים זוכרים כמה רחוק הלכנו. עקרנו אלפי תושבים מבתיהם, הוצאנו ילדים מבתי הספר והגנים שלהם, הרסנו בתי כנסת ואפילו הזזנו את אהובינו מקבריהם. נתנו את המפתחות לנשיא עבאס ולרשות הפלסטינית.

"התיאוריה אומרת שזה היה צריך לעבוד, והנשיא עבאס והרשות הפלסטינית יכלו לבנות מדינה שלווה בעזה. אתם זוכרים שהעולם הריע לכך כצעד מדיני דגול. זה היה צעד אמיץ לקראת שלום.
אך, גבירותיי ורבותיי, לא קיבלנו שלום. להיפך - קיבלנו מלחמה. קיבלנו את איראן ואת השלוחה של החמאס אשר גירש את הרשות הפלסטינית, אשר קרסה ביום, יום אחד".

"ישראל לא מוכנה לאיראן נוספת"

נתניהו אף התייחס לנאומו של "הנשיא עבאס", שאמר כי העם הפלשתיני "חמוש רק בתקוותיהם וחלומותיהם".

"כן, תקוות, חלומות ועשרת אלפים טילים ורקטות גראד שסופקו על ידי איראן, שלא להזכיר את נהר הנשק הקטלני שזורם כעת לעזה מסיני, מלוב ומקומות אחרים. אלפי טילים כבר שטפו את ערינו.

"ישראלים שואלים בצדק: מה ימנע מכך לקרות שוב בגדה המערבית?

"האם מישהו מכם ייקח סיכון ויקרב סכנה כזאת לעריכם, למשפחותיכם?" - שאל.

אחר כך הבהיר: "ישראל מוכנה לקיומה של מדינה פלסטינית בגדה המערבית, אך לא מוכנה לאיראן נוספת".

כן, הוא מאמין שמשא ומתן אמיתי ורציני לשלום יכול לתת מענה לצרכים הבטחוניים של ישראל, אך אין כל דרך אחרת להגיע לכך. "ללא יהודה ושומרון, הגדה המערבית, רוחבה של ישראל הוא תשעה מייל בלבד. מדובר בשני שלישים בלבד מאורכה של מנהטן - זה המרחק מבאטרי פארק ועד לאוניברסיטת קולומביה. ואל תשכחו שהאנשים שגרים בברוקלין וניו ג'רזי נחמדים בהרבה מכמה משכניה של ישראל. אז כיצד אתם מגנים על מדינה קטנה כל כך המוקפת בעמים המחויבים לחורבנה וחמושים בעוצמה על ידי איראן?

"וזאת בדיוק הסיבה שהחלטה 242 של מועצת הביטחון לא דרשה שישראל תפנה את כל השטחים שתפסה במלחמת ששת הימים", הוסיף נתניהו להסביר. כן, הוא גם הסביר זאת לנשיא עבאס. "הוא ענה שאם המדינה הפלסטינית תהיה ריבונית, הוא לעולם לא יקבל הסדרים אלה. מדוע לא? לארצות הברית כוחות ביפן, גרמניה ודרום קוריאה במשך למעלה מחצי מאה. לבריטניה יש בסיס אווירי בקפריסין.
צרפת מחזיקה כוחות בשלוש מדינות אפריקאיות עצמאיות. אף אחת ממדינות אלה טוענת שהיא לא ריבונית".

"ויש גם את הבעייה האווירית."שוב, המימדים הקטנים של ישראל יוצרים בעיות ביטחון גדולות.
מטוס סילון חוצה את אמריקה בשש שעות. על מנת לחצות את ישראל, יש צורך בשלוש דקות בלבד.
האם ניתן לחלק את המרחב האווירי של ישראל ולתת חצי למדינה פלסטינית שאין לה שלום עם ישראל?

"שדה התעופה הבינלאומי המרכזי שלנו מרוחק מיילים ספורים בלבד מהגדה המערבית. ללא שלום, האם מטוסינו יהפכו מטרה לטילים נגד מטוסים שיוצבו במדינה הפלסטינית השכנה? ואיך נעצור את ההברחות לגדה של אלפי טילים, אשר עלולים להיות משוגרים על ערי ישראל? לא מדובר רק בגדה המערבית, אלא בגבעותיה השולטות על מישור החוף, שם מרוכזת מרבית אוכלוסיית ישראל. איך נעצור את ההברחות של טילים אלה לגבעות, משם ניתן לירות על ערינו?".

עבור ישראל, הבהיר נתניהו, אלה לא שאלות רטוריות. אלה עניינים של חיים ומוות.

"רוצים שהם יוותרו על הפנטזיה להציף את ישראל במיליוני פלסטינים"

"הפלסטינים צריכים ראשית לעשות שלום עם ישראל ורק לאחר מכן לקבל את המדינה שלהם", אמר נתניהו. ואז, אחרי חתימה של הסכם שלום שכזה, "ישראל לא תהיה האחרונה לקבל בברכה את המדינה הפלסטינית כחברה חדשה באומות המאוחדות. אנו נהיה הראשונים לעשות זאת".

נתניהו אף שב והזכיר את החיל החטוף גלעד שליט המוחזק בשבי זה חמש שנים, בניגוד לחוק הבינלאומי.

"גלעד שליט הוא בנם של נעם ואביבה שליט. הוא הנכד של צבי שליט, שניצל מהשואה כאשר עלה לישראל כילד בשנות השלושים.גלעד שליט הוא הבן של כל משפחה ישראלית. כל אומה המיוצגת כאן חייבת לתבוע את שחרורו המיידי. אם אתם רוצים להעביר היום החלטה לגבי המזרח התיכון, זאת צריכה להיות ההחלטה שתקבלו".

שוב הזכיר נתניהו את נאום בר אילן, את נאומו בקונגרס, ואת החזון שלו לשלום "ובו מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית".

"האו"ם, הגוף הזה, הכיר במדינה היהודית לפני 64 שנה. אינכם חושבים שהגיע הזמן שהפלסטינים יעשו זאת גם?" - שאל.

כפי שגורמים פלסטיניים רשמיים הבהירו לפני מספר ימים, "למעשה אני חושב שזה נאמר כאן בניו יורק, המדינה הפלסטינית לא תאפשר נוכחות יהודית. הם יהיו נטולי יהודים, 'יודנריין'. זה טיהור אתני", אמר, והזכיר כי "יש חוקים כיום ברמאללה שלפיהם ניתן לגזור מוות על מי שמוכר קרקע ליהודים. זאת גזענות. ואתם יודעים אלו חוקים זה מזכיר. לישראל אין כל כוונה לשנות את האופי הדמוקרטי שלה. אנו פשוט לא רוצים שהפלסטינים ינסו לשנות את האופי היהודי שלה.
אנו רוצים שהם יוותרו על הפנטזיה להציף את ישראל במיליוני פלסטינים".

"הסכסוך", אמר נתניהו, "הרי נמשך כמעט חצי מאה לפני שהוקמה אפילו התיישבות אחת בגדה המערבית. אז על מה מדבר הנשיא עבאס כשמדבר על כיבוש? על כיבוש תל-אביב? חיפה? יפו? באר שבע? על מה הוא מדבר באמרו כי ישראל כובשת שטחים פלסטינים במשך 63 שנים? "הוא לא אמר מאז 1967, הוא אמר מאז 1948. אני מקווה שמישהו יטרח לשאול אותו את השאלה הזאת מכיוון שהיא ממחישה אמת פשוטה, לב הסכסוך הוא לא ההתיישבויות. ההתיישבויות הן תוצאה של הסכסוך".

נתניהו סיים את דבריו בקריאה אמיתית לשלום.להאשים את ישראל בייהוד ירושלים זה כמו "להאשים את אמריקה באמריקניזציה של וושינגטון או את הבריטים בבריטניזציה של לונדון. אתם יודעים מדוע אנו נקראים יהודים - מכיוון שאנחנו מיהודה. במשרדי בירושלים נמצא חותם עתיק. זוהי טבעת חותם של פקיד יהודי מזמן התנ"ך. החותם נמצא ממש ליד הכותל המערבי והוא בן 2700 שנה, מתקופת המלך חזקיה. ושמו של אותו פקיד חקוק בעברית על החותם. שמו היה נתניהו, וזהו גם שם משפחתי. שמי הפרטי, בנימין, הוא בן אלף שנה יותר מהחותם. בנימין היה בנו של יעקב, שנקרא גם ישראל. יעקב ושניים עשר בניו שוטטו באותן גבעות של יהודה ושומרון לפני 4000 שנה ומאז קיימת נוכחות יהודית בארץ".

ו"עבור אותם יהודים שהוגלו מארצנו, החלום לחזור אליה מעולם לא פסק. יהודים בספרד, ערב הגירוש, יהודים באוקראינה שנמלטו מהפוגרום, יהודים שנלחמו בגטו ורשה כשהנאצים סגרו עליהם - מעולם לא חדלו להתפלל, מעולם לא חדלו להשתוקק, הם לחשו 'לשנה הבאה בירושלים', 'לשנה הבאה בארץ המובטחת'.

"כראש ממשלת ישראל, אני מדבר בשם מאה דורות של יהודים אשר חיו בפזורה, אשר סבלו מכל מעשי רשע הקיימים תחת השמש, אך מעולם לא ויתרו על התקווה לחזור לקיומם הלאומי במדינה היהודית, האחת והיחידה".

אם תרצה, אמר לאבו מאזן, "אגיע גם לרמאללה". בעצם, קרא לו, בוא ניפגש כאן היום באו"ם. "בוא נדבר 'דוגרי'".

"יש פתגם ערבי קדום שאומר 'לא ניתן למחוא כפיים ביד אחת'. ובכן, אותו הדבר נכון גם לגבי שלום. אני לא יכול לעשות שלום לבד, אני לא יכול לעשות שלום בלעדיך. הנשיא עבאס, אני מושיט את ידי, את ידה של ישראל, לשלום. אני מקווה שתתפוס את היד. שנינו בני אברהם. העם שלי קורא לו אברהם, העם שלך איברהים. יש לנו אב משותף. אנו חולקים את אותה הארץ. הגורלות שלנו שזורים זה בזה. בוא נגשים את חזון ישעיהו "העם ההולכים בחשך, ראו אור גדול: יושבי בארץ צלמות, אור נגה עליהם. מי ייתן ואור זה יהיה אורו של השלום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}