כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

טרגדיה בחברון • אשר פלמר ובנו בן השנה נהרגו

אשר פלמר בן ה-25 ובנו בן השנה נהרגו בערב שבת בדרך לביתם בקרית ארבע • בתום דיון משפטי - הוחלט: הגופות לא ינותחו • ויכוח: האם המכונית ספגה אבנים או שמדובר בתאונה?

אשר פלמר, נהרג בערב השבת
אשר פלמר, נהרג בערב השבת



בכביש 60 - בין קריית ארבע לכרמי צור - סמוך לצומת העוקפים בגוש עציון, אירעה תאונת דרכים: רכב התהפך לוואדי, ואשר הלל פלמר בן 25 ובנו יהונתן בן השנה, תושבים מוכרים בקריית ארבע, ומוותיקי הישוב - נהרגו.

המשטרה מעוניינת לבצע נתיחה לאב, כדי להוכיח כי מדובר בתאונה ולא בפיגוע. זאת לאחר שתושבי הר חברון קראו "לנקמה חריפה ומהירה", בתגובה למה שכינו "רצח קשה", זאת לאחר שנפוצו שמועות כי נזרקו אבנים על הרכב.

ב'קול חי' דווח כי הרב דב ליאור התיר למשפחת פלמר לאשר ניתוח לאחר המוות, כדי להוכיח שהשניים נהרגו באירוע על רקע לאומני ולא בתאונה.

הרב יעקב רוז'ה, היועץ ההלכתי של המכון לרפואה משפטית, וחבר מועצת הרבנות הראשית, יעץ לבני המשפחה למצות קודם אישור הנתיחה, אפשרויות בדיקת סיבת המוות בבדיקות לא פולשניות, בהם בדיקת CT באמצעות מכשיר ה-MRI.

המשטרה הגישה בקשה לבית המשפט להורות על נתיחת הגופות, אך באמצעות עו"ד דרור שוסהיים דחה ביהמ"ש את הבקשה והורה על שחרור הגופות עוד הערב. במחלקה המשפטית של זק"א מביעים צער על כך שהמשטרה עדיין מתעקשת, וביקשה עיכוב ביצוע כדי לעתור לבג"ץ. אך השופט הורה למדינה לתת תשובה תוך שעה אם בכוונת המדינה לעתור לעליון, ובמידה ותוך שעה לא תינתן תשובה תוכל המשפחה לערוך את הלוויות עוד הערב.

דקות ספורות לאחר האירוע, מיהר דובר צה"ל להכחיש כי מדובר בפיגוע. לדברי דובר צה"ל, מדובר בתאונת דרכים.

איתמר בן גביר, תושב קריית ארבע שהגיע למקום האירוע, אומר: "המהירות של דובר צה"ל להודיע כי מדובר בתאונה בלבד מחשידה למדי".

מחקירה ראשונית של האירוע בין משטרת מחוז ש"י וצה"ל, ומעדויות החיילים עולה, כי לא בוצע יידוי אבנים לעבר הרכב בטרם התהפך, ולדעתם מתחזקת ההערכה כי התאונה נגרמה בשל איבוד שליטה ולא מדובר באירוע על רקע חבלני.

איזיק ברנשטיין, מתנדב זק"א שטיפל בתאונה, אומר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. כשהגעתי למקום התאונה הבנתי מיד שמדובר באירוע קשה וחריג. הרכב התהפך מספר פעמים ונכנס לתוך פרדס.

"קשה לצאת מהבית ביום שישי בצהרים, בזמן שהילדים בבית ואתה משחק איתם. להוציא מהרכב פעוט זה אירוע קשה מאוד. החילוץ היה קשה. צוות כיבוי סייע לנו לחלץ את גופת האב ההרוג. עוצמת התאונה הייתה חזקה, כך שהם נהרגו מיד. סיבת התאונה עדיין לא ברורה - האם זה כתוצאה מאבן שנזרקה או באיבוד שליטה. יחד עם צוות זק"א גוש עציון טיפלנו בגופות ובאיסוף הממצאים".

מאז הבוקר: אירועי התנכלות ליהודים והתפרעויות

חגיגה פלשתינית • תינוקת נפצעה בראשה מאבנים

כזכור, רק שלשום (רביעי) נפצעה באורח בינוני תינוקת בת שנה ושמונה חודשים מאבנים שיידו לעבר הרכב בו נסעה, בין צומת תפוח ליישוב מגדלים שבשומרון. חתך עמוק נפער בראשה של הפעוטה, שטופלה על ידי מתנדבי הרפואה של מועצה אזורית שומרון ופונתה לבית החולים.

מתיחות מדינית באו"ם: כוננות בכל הארץ

מאז שעות הבוקר נרשמו אירועים של התנכלות ליהודים והתפרעויות.

בבית חנינה עצרו לוחמי מג"ב שלושה קצינים ערבים, שהציתו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות. אין נפגעים.

בשער המג'לס נעצרו שני צעירים ערבים, לאחר שניסו להיכנס בכוח להר הבית. אין נפגעים.

בראס-אל-עמוד יידו רעולי פנים אבנים לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב, כח משטרה רדף אחריהם ועצר מיידה אחד בתוך ביתו. הוא נלקח לחקירה.

גם בבילעין ונעלין זריקות אבנים לעבר אנשי כוחות הביטחון.

עימותים במחסום קלנדיה. כוחות הביטחון משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

זירת התאונה:













הידיעה עודכנה במוצ"ש

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}