כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בקרוב: תחבורה ציבורית מהרצליה לת"א בלי רמזורים

העיריות באזור השרון הגיעו להסכמה על תוכנית ה-BRT: אוטובוסים מהירים בנתיבים בלעדיים יסיעו נוסעים מכפר סבא, הרצליה ורעננה לת"א

  • כ"ג אלול התשע"א
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

לאחר עיכובים של כמה שנים, הגיעו העיריות באזור השרון להסכמה ואישרו את תוכניות ה-BRT הצפוני. משרד התחבורה צפוי לפרסם מכרז בזמן הקרוב. עיריות כפר סבא, רעננה והרצליה אישרו תוואי לאוטובוסים מהירים על נתיבים בלעדיים, שיביאו נוסעים מערי השרון לתל אביב ובחזרה.

לפי התוכנית, מערכת ה-BRT (Bus Rapid Transport) תכלול שלושה קווים מרכזיים: הראשון יעבור דרך כפר סבא, רעננה והרצליה; השני ייסע ישירות מכפר סבא לתל אביב דרך כביש מס' 4 והשלישי יביא נוסעים מרעננה והרצליה לתל אביב בדרך נמיר (כביש מס' 2). החלקים העירוניים של הקווים יהיו בנתיבים בלעדיים לאוטובוסים, בעוד בחלקים אחרים תהיה העדפה להם בנתיבי תחבורה ציבורית קיימים.

האוטובוסים, שיהיו ארוכים ורבי קיבולת, אמורים לקבל גם העדפה ברמזורים של רוב חלקי המסלול. התחנות לאורך המסלול יוקמו במרחק של כ-350 מטר זו מזו ויותקנו בהן שלטים אלקטרוניים שידווחו על מועד הגעת הקו הבא. תדירות האוטובוסים תהיה 5 דקות. עלות הפרויקט, ללא רכישת האוטובוסים, נאמדת במיליארד שקל וסיום העבודות מיועד לשנת 2014.

למעשה, המשרד יפרסם שני מכרזים- הראשון לעבודות והשני למפעיל הקווים החדשים. הזיכיון יינתן ל-6 שנים, עם אופציה ל-6 נוספות. 20% מהאוטובוסים צריכים להיות היברידיים.

שר התחבורה,ישראל כץ, ציין כי המערכת תביא לשדרוג מרכזי הערים של כפר סבא, רעננה והרצליה; החייאתם באמצעות שיפור חזות הרחובות וצמצום החשיפה לרעש וזיהום אוויר. במסגרת הפרויקט יוחלפו וישודרגו כל התשתיות לאורך תוואי ה- BRT. קווי BRT נוספים מתוכננים בין גוש דן לנתניה בצפון ורחובות בדרום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}