כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

דרמה בירושלים • 'חוק החנויות' עבר - ש"ס נמנעה

עימות בין סיעת ש"ס ליהדות התורה בירושלים • חוק החנויות - הסוגר את החנויות ב-11 בלילה - עבר • ש"ס נמנעה • יוזם החוק, יוסי דייטש: "התנהגות ש"ס תמוהה"

חנות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
חנות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



חוק העזר לסגירה לילית של העסקים בירושלים עבר היום (ה) בישיבת מועצת העיר. במפתיע, למרות שתחילה הובילו את המאבק חברי סיעת ש"ס, בסופו של דבר הם נמנעו.

על פי החוק חנויות באזורי מגורים ייסגרו בשעה 23:00.

חוק העזר נעשה ביוזמתו של סגן רה"ע, יוסי דייטש בעקבות לתלונות של תושבים בשכונות חרדיות, בעיקר גאולה ושכונות הצפון.

גם 'הוועד לטוהר המחנה' לחץ לקדם את החוק ובשבועיים האחרונים נציגים מטעם הוועד, החתימו את תושבי שכונת גאולה, מאה שערים ובית ישראל למען החוק.

עם זאת ההימנעות של ש"ס הפתיעה.

"החלטנו להימנע בהצבעה על פי ההנחיות של גדולי ישראל", אומר אלי שמחיוף, יו"ר סיעת ש"ס בירושלים ל'בחדרי חרדים'. "הייתה לנו התלבטות אמיתית, עשרות בחורים מגיל 13 ומעלה אשר לומדים באזור ורוצים לאחר הלימוד לאכול משהו יצטרכו לרדת לרח' יפו. והדבר עלול לפגוע ברוחניות שלהם".

באשר למאפיות ברחבי העיר הוחלט כי מאפיית 'ברמן' ו'אנגל' יישארו פתוחות במשך הלילה כולו: "אם יש החלטה האמורה לגביי המאפיות ברחבי העיר זאת צריכה להיות החלטה גורפת לכולם ולא כמו מאפיית 'נחמה', למשל, שהיא סמוכה למיר ופתוחה במשך עשרות שנים בלילות וכעת יצטרכו בעליה לסגור שערים ב12 בלילה", אומר שמחיוף. "ההחלטות של החוק הן טובות ויפות אבל באופן מסוים היו צריכים לשקול אותן בצורה עמוקה ושקולה יותר".

בעל החוק, חבר המועצה יוסי דייטש (מימין), עם חברצילום: בעל החוק, חבר המועצה יוסי דייטש (מימין), עם חבר
בעל החוק, חבר המועצה יוסי דייטש (מימין), עם חבר


התושבים עוברים סיוט

מנגד, בעל החוק, יוסי דייטש לא נשאר חייב: "מוזר ותמוה בעיני, איך סיעת ש"ס שכמה מחבריה הובילו איתי את המאבק הזה בשבועות האחרונים, פתאום שינו את דעתם", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'.

דייטש מספר כי הוא עצמו יחד עם חבר המועצה אשר משעלי ביקר אצל הרב משה צדקה המכיר היטב את הסוגיv: "למרות זאת, הוא ביקש להעביר את החוק, אני מאמין שאנשי הרב היו דואגים לעדכן אותי אם הוא היה משנה את דעתו.

"התושבים באזור מתלוננים על הסיוט שהם עוברים מידי לילה כשהם מדירים שינה מעיניהם בגלל הרעש של המסעדות והחנויות. האם אני צריך להקשיב לחברי סיעת ש"ס שמשום מה שינו את החלטתם למרות דעתו של הרב צדקה או להקשיב למאות התושבים שעוברים סיוט מידי לילה?".

לדברי דייטש נמצא האיזון בין הסוחרים שהתנגדו לחוק לבין התושבים שחפצו בו. "11 בלילה זו שעת לילה סבירה לסגירת חנויות או מסעדות. זהו איזון ראוי ומוכבד וכל בעל עסק שירצה יוכל לבקש היתר לפתוח את העסק אם זה לא מפריע לשכנים באזור. אני שמח שהחוק עבר".

יצויין שגם אגב חברי סיעת יהדות התורה, יעקב הלפרין, ישראל קלרמן ושלמה רוזנשטיין נעדרו בהצבעה, לדבריהם - מסיבות אישיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}