כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מירס ופלאפון חתמו על הסכם נדידה פנים ארצי

צעד חשוב לתחרות בסלולר: לקוחות הרשת החדשה של מירס יקבלו שירות מרשת פלאפון במקומות בהן לא תהיה לפריסה מלאה של רשת מירס החדשה

  • כ"ג אלול התשע"א
מירס ופלאפון חתמו על הסכם נדידה פנים ארצי

צעד חשוב לתחרות בשוק הסלולר. מירס חתמה על מזכר הבנות עם פלאפון במסגרתו תקבל מירס מפלאפון שירותי נדידה פנים ארציים. בצורה זו, תוכל מירס להשיק את רשת הסלולר החדשה שלה בטווח קצר יחסית, לאחר שתפרוס רק 10% מהרשת.

לקוחות הרשת החדשה של מירס יקבלו שירות מרשת פלאפון במקומות בהן לא תהיה לפריסה מלאה של רשת מירס החדשה. דבר זה יאפשר למירס להתחיל ולספק שירות כלל ארצי כבר בטווח הקצר. באפריל האחרון זכתה מירס במכרז התדרים של משרד התקשורת ובכוונתה להשיק רשת סלולר חדשה במהלך שנת 2012.

בזק, החברה האם של פלאפון, דיווחה לבורסה הבוקר כי "נחתם בין פלאפון לבין מירס מזכר הבנות לאספקת שירותי נדידה פנים ארציים למנויי מירס, על רשת ה- UMTS/HSPA של פלאפון, וכי מזכר הבנות זה, המכיל תנאים מסחריים עיקריים, יהווה בסיס לחוזה המפורט שייחתם בין הצדדים לו".

פלאפון החליטה להיכנס להסכם עם מירס בשל לחץ רגולטורי שמפעיל משרד התקשורת אשר מאיים כי יכפה הסכמים מסוג זה על חברות הסלולר, במקרה בו יחסמו את התחרות. במסגרת תנאי מכרז התדרים, ניתן לחברות אפשרות לקבל שירותי נדידה פנים ארצית למשך 7 שנים. לאחר מכן, תחויב מירס לפעול באמצעות רשת עצמאית שתכסה את כל הארץ.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו שנחתם בישראל. בתקופה הקרובה צפוי להיחתם הסכם נוסף בין חברת סלולר ובין גולן טלקום, החברה השנייה אשר זכתה במכרז התדרים. פלאפון היתה חברת הסלולר הראשונה שגם חתמה על הסכמים עם מפעלי סלולר וירטואליים. לחברה רשת חדשה ומהירה אשר פועל בתת ניצול ולפיכך עדיף לה למכור חלק מעודף כושר ייצור שלה למתחריה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}