כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מועצת רחובות החליטה: ימונה רב ראשי ספרדי

רחמים מלול, המסוכסך עם הגר"ש קוק פתח בהליך מינוי רב ספרדי ראשי לרחובות • בישיבת המועצה טרף הגר"ש את הקלפים - והודיע: "אשמח שיתמנה רב ספרדי לצידי"

הגר"ש קוק עם ראש העיר, רחמים מלול. צילום: יעקב כהן
הגר"ש קוק עם ראש העיר, רחמים מלול. צילום: יעקב כהן

מועצת העיר רחובות אישרה אמש (ד) ברוב קולות להתחיל בהליך בחירת רב ראשי ספרדי ברחובות. ההליך אושר במועצה כשברקע המאבק בין ראש העיר, רחמים מלול לבין הרב הראשי האשכנזי, הגר"ש הכהן קוק בפרשת הקמת 'בית העם'.

ההצעה הועלתה על-ידי חבר המועצה גיורא בן ארי מהליכוד, שהסביר כי קיים צורך ברב ספרדי ראשי, אשר ייתן ייצוג לקהילה הספרדית בעיר שאינה מיוצגת על ידי הרב האשכנזי.

חבר המועצה מנחם קליין מהמפד"ל הקריא מכתב בשמו של הגר"ש הכהן קוק "לכבוד ידידי חברי מועצת העיר רחובות וראש העיר", נכתב במכתב.

"ידוע לי שמועצת העיר עומדת להחליט על מינוי רב ספרדי לעיר, אני מבקש מידידי מנחם קליין ומכל חברי המועצה לתמוך בהחלטה. אני מקווה שהרב שייבחר יהיה תלמיד חכם גדול ונמצא את הדרך לכהן תוך כדי שיתוף פעולה מלא והבנה בכל הנושאים הנוגעים לעיר להגדיל תורה ולהאדירה".

חלק מחברי המועצה הרימו גבה לנוכח המכתב, במיוחד בימים אלו, כאשר מאבק עיקש מתנהל בין ראש העיר, רחמים מלול לבין הגר"ש קוק.

"זה הוציא לך את כל העוקץ מהגלגלים", אמר חבר המועצה עוזי סלנט, שזכה בתמיכת בהליטאים והפסיד בבחירות למלול, עם סיום קריאת המכתב.

ההחלטה אמנם אושרה במועצת העיר, אך עד שתצא לפועל ייקח מספר שנים.

חבר המועצה גיורא בן ארי, אשר הציע את ההצעה לסדר היום אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ראיתי לנכון להגיש את ההצעה אחרי לבטים רבים. הקהילה הספרדית בעיר רחובות לא מיוצגת בשום מקום, אני אדם חילוני לא חובש כיפה, וגם לי היה חשוב מאוד שהיא תיוצג, אני שמח ושקט מאד שהגשתי את ההצעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}