כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מזכיר 'מועצת' נגד 'יתד': "פוגעים בגדולי ישראל"

מזכיר ה'מועצת' של 'דגל' - אברהם רובינשטיין, ששימש כ'מגשר' בפרשת גרודנא, שיגר מכתב חריף ל'יתד' על פגיעה בגרי"ש ובהגראי"ל - ונענה במודעות אירוסין • בלעדי

"סכנה אמיתית". אברהם רובינשטיין. צילום: יעקב כהן
"סכנה אמיתית". אברהם רובינשטיין. צילום: יעקב כהן

אם חשבתם כי רק פלגים מסוימים בציבור ה'עמך' הליטאי פגועים מ'יתד נאמן', מסתבר כי הפגיעה הגיעה מעלה-מעלה, כמעט הכי גבוה שאפשר. ביטוי נזעם במיוחד ניתן במכתב ששלח הרב אברהם רובינשטיין, מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', אל ביטאון התנועה.

מה גרם לחרון אפו של מזכיר 'המועצת'?

ובכן, לפני קצת יותר מחודשיים הושג הסכם שלום בין ישיבת גרודנא-אשדוד, בראשות הגרד"צ קרלנשטיין, לישיבת גרודנא-באר יעקב, בראשותם של הגר"צ דרבקין והגר"י הקר.

במסגרת ההסכם, נקבע בסעיף ג' כי ישיבת גרודנא-אשדוד תחדל מלהשתמש בשום מקום, צורה או אופן בשם 'גרודנא'.

בעקבות ההסכם כתבו הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן מכתב ברכה מיוחד לשני הצדדים.

אלא שבכל הנוגע ל'יתד נאמן' - כאילו לא אירע דבר. במערכת העיתון סירבו לפרסם את מכתב הברכה של הגרי"ש והגראי"ל, והתעלמו מההסכם בין הצדדים. וכך, למרות שביעות הרצון של גדולי ישראל, המשיכו להשתמש בשם 'גרודנא' בכל הנוגע לישיבה האשדודית.

בעקבות הפרות חוזרות ונשנות, שיגר הרב אברהם רובינשטיין - מי ששימש כמגשר בין הצדדים הניצים - מכתב בו כתב: "ביום שני כ"ז תמוז ערש"ק פרשת מסעי נכתבה כותרת: 'מעמד כינוס יסוד קרן הבניין שעל ידי הישיבה הקדושה גרודנא בקרית פוניבז' באשדוד'. לידיעת מעכת"ר, כותרת וכתבה זו מהווים סכנה אמיתית לכל ההסכם שהושג ביזע ובדמע.

"ואם נאמר שעיתון יתד נאמן ורבניו אינם צד להסכם, אביא בפניכם את מכתבם המצ"ב של מרנן ורבנן מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א ומרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א על הסכם הפשרה, שמחזק את ההסכם כאשר בפתיח המכתב מובאת שמחתם על ההסכם. מכתב זה הינו לכלל הציבור, על אחת כמה וכמה לעיתון יתד נאמן הסר למרותם.

"כל מי שעיניו בראשו ומעיין במכתבו של מרן הגרי"ש המתפרסם באותה כתבה, רואה את זהירותו של רבינו מרן שליט"א לא להזכיר במכתבו את השם גרודנא - ולא בכדי. שהרי במכתבי התמיכה הקודמים היה כתוב בהם מפורש גרודנא, וכאן לא".

את מכתבו מסיים רובינשטיין ברמזים ברורים על ההשלכות העלולות לפגוע גם בסיכוי להביא שלום במחלוקת בישיבת פוניבז' - ומוסיף: "אני מציע ומבקש להבהיר את הדברים בעיתון באיזה צורה שהיא" - כלומר, שהעיתון יעביר את המסר לציבור כי רצונם של גדולי ישראל בהסכם השלום ויפסיק לכנות את ישיבת הרב קרלנשטיין בשם 'גרודנא', השייך לישיבת גרודנא שבראשות הרב דרבקין והרב הקר.

מאז שהתקבל המכתב, במערכת 'יתד נאמן' גמגמו והתחמקו מתשובה מסודרת לרובינשטיין.

אלא שבימים האחרונים הוא קיבל תשובה אופיינית למערכת מרחוב ז'בוטינסקי, מעל גבי העיתון: 'יתד' פרסם מודעות מאורסים של בחורים מישיבתו של הגרד"צ קרלנשטיין תחת השם... 'גרודנא'.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}