כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אובמה: שלום לא יושג על-ידי החלטות באו"ם

בנאום אוהד לישראל הבהיר ברק אובמה מדוע הוא מתנגד לבקשה הפלשתינית להכריז על מדינה: "אין קיצורי דרך לשלום" • ליברמן: "לא תהיה הצבעה על בקשת הפלשתינים" • אובמה נפגש עם נתניהו

אובמה נואם באו"ם. צילום: צילומסך
אובמה נואם באו"ם. צילום: צילומסך

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, התייחס הערב (ד) בנאומו בפני מליאת עצרת האו"ם לבקשת הפלשתינים להכרה על-ידי האו"ם.

אובמה אמר בנאומו: "שלום לא יגיע על-ידי החלטות של האו"ם, אלא דרך משא ומתן". אובמה חזר על עמדות הצדדים וסיפר על התקווה שהביע בעצרת האו"ם בשנה שעברה, שהשנה תהיה מדינה פלשתינית עצמאית. "ישראל צריכה לקבל ערבויות ביטחוניות, הפלשתינים צריכים לדעת מה גבולות המדינה שלהם. אני מבטיח לכם שהשאלה היא לא המטרה אליה אנחנו שואפים, אלא כיצד נגיע אליה. אין קיצורי דרך, שלום זו עבודה קשה".

לפני אובמה נאמו מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הנשיא התורן של האו"ם ונשיאת ברזיל, דילמה רוסוף.

לאחר נאומו של אובמה, התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן לדברים, ובשיחה עם כתבים ישראלים המסקרים את העצרת השנתית, אמר: "בסופו של דבר לא תהיה הצבעה על בקשת ההכרה הפלשתינית - לא בעצרת הכללית ולא במועצת הביטחון של האו"ם".

ליברמן החמיא לאובמה: "לא הוזכר בנאום גבולות 67'. זה היה נאום של בעל ברית, אני מברך וחותם על הנאום בשתי ידיים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנחת בצהריים בניו-יורק, נפגש עם אובמה בתום נאומו של אובמה בעצרת הכללית של האו"ם. נתניהו הודה לאובמה על נאומו באו"ם ואמר: "אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא על עמידתך לצד ישראל. על ישראל והפלשתינים לשבת יחדיו ולדון בנושאי הליבה. זו הדרך היחידה להגיע לשלום יציב. ניסיון לבקש חברות באו"ם לא יצלח. אני חושב שהפלשתינים מנסים להשיג מדינה מהקהילה הבינלאומית, אבל הם לא מוכנים לשלום עם ישראל. אנו מתנגדים לקיצורי דרך בשלום. אני רוצה להודות לך ולקוות שאחרים ילכו בדרכך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}