כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

קרן המטבע: הבנקים באירופה חשופים לסיכוני אשראי בסך 300 מיליארד יורו בשל המשבר

הסיכונים ליציבות הפיננסית העולמית גברו על רקע המשבר באירופה, לראשונה מאז קריסת ליהמן ברדרס, לפי דו"ח ה-IMF

  • כ"ב אלול התשע"א
קרן המטבע: הבנקים באירופה חשופים לסיכוני אשראי בסך 300 מיליארד יורו בשל המשבר

משבר החוב באירופה הגדיל את חשיפתם של הבנקים לסיכוני אשראי ב-300 מיליארד יורו (410 מיליארד דולר), והם זקוקים להזרמת הון כדי להבטיח שיוכלו לעמוד בפני הפסדים פוטנציאליים, כך אמרה היום קרן המטבע הבינלאומית (IMF). לדברי הקרן, הסיכונים ליציבות הפיננסית העולמית גברו לראשונה מאז קריסתו של ליהמן ברדרס ב-2008.

ההתכתשויות הפוליטיות באירופה לגבי דרכים למנוע את התפשטות המשבר והעיכובים ביישום האמצעים שעליהם כבר הוסכם מעלים את החששות בנוגע לסיכון לחדלות פירעון של ממשלות, אמרה הקרן, בדו"ח היציבות הפיננסית העולמי שפרסמה היום. הבנקים עלולים לעמוד בפני "אתגרי מימון", בשל חשש המשקיעים מהפסדים פוטנציאליים מאחזקות באג"ח ממשלתיות, נכתב בדו"ח.

הדו"ח לא אמד את צרכי ההון של הבנקים, אשר לדברי הקרן יש צורך לקבוע באמצעות מבחני עמידות שיזהו את הנכסים במאזני הבנקים, הרווחים או ההפסדים.

דו"ח ה-IMF אמר כי הנזק שנגרם לבנקים באירופה עלול להתפשט גם לכלכלות המעוררות. לראשונה, העריכה הקרן כי מאזני הבנקים בשווקים המתעוררים עלולים להצטמצם ב-6% אם קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית יואט באופן חד ויגרום לנסיגה בזרימת ההון. לפי הקרן, הבנקים באמריקה הלטינית הם הפגיעים ביותר, בעוד שבאסיה ובמזרח אירופה הבנקים רגישים יותר לעליות בעלויות המימון.

ה-IMF אמרה כי ישנם ספקות גוברים בנוגע ליכולתם של המנהיגים בארה"ב להסכים על דרכים להקטנת הגירעון התקציבי של ארה"ב בטווח הבינוני, אשר גם הוא מאיים על היציבות הפיננסית הגלובלית בשל חשיבותו של הדולר כמטבע העתודות העולמי.

קרן המבטע קראה לנקיטת אסטרטגיה קוהרנטית לטיפול בהשלכות הפיננסיות והכלכליות שעלולות להיות למשבר החוב האירופי.

יו"ר הקרן, כריסטין לגארד, עוררה סערה בתחילת החודש כאשר אמרה שיש צורך בהזרמת הון דחופה לבנקים באירופה. "אנחנו מסתכנים בהידרדרות ההתאוששות העדינה גם כך", אמרה לגארד. " חייבים לפעול כעת". בחודש שעבר דווח כי ה-IMF מצאה שהבנקים האירופיים זקוקים ל-200 מיליארד יורו נוספים, אך בכירים באירופה התעקשו כי הנתון הוא מופרז וכי מצבם של רוב הבנקים יציב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}