כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

באמריקה אין כניסה • קנס על ארבעת המינים: 350 דולר

למרות מאמצי העסקנים לרכך הגזירה, הודיעו שלטונות ארצות הברית: נוסע שייתפס עם ארבעת המינים באמתחתו ייקנס ב-350 דולר - והסחורה תוחרם • ומה קורה בארץ?

יהודי בבדיקת ארבעה מינים. צילום ארכיון
יהודי בבדיקת ארבעה מינים. צילום ארכיון

יהודים היוצאים לחו"ל לחג הסוכות, לא יוכלו להביא איתם ארבעה מינים!, כך הודיע רב שדות התעופה בשדה התעופה קנדי, בשם משרד ההגירה האמריקני.

בהודעת הרב נאמר כי למרות מאמצי העסקנים לשכנע את השלטונות לאפשר ליהודים להביא באמתחתם ארבעה מינים, בשל מצוות היום, לא עלתה הדבר בידם, ושלטונות ההגירה הודיעו כי לא יאפשרו להכניס מוצרי ירק למדינה.

מי שיתעקש בכל זאת להגיע עם הלולב והאתרוג - ייקנס ב- 350 דולר וארבעת המינים שלו יוחרמו.

גם אזרחים אמריקאיים שיגיעו לארץ לפני החג, לא יוכל להכניס את ארבעת המינים. המין היחיד אותו ניתן להכניס לארץ הוא האתרוג, ובעליו יאלץ להוכיח מהיכן הוא נרכש. האתרוג עצמו ישוחרר רק לאחר בדיקה של פקחי משרד החקלאות.

לפי ההחלטות החדשות, כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להכניס לתחומי המדינה אתרוג אחד בלבד. בכניסה לארץ, יאלץ הנוסע להראות את האתרוג בפני נציג השירותים להגנת הצומח הנמצא בשדה התעופה או בנמל, ובהיעדרו בפני נציג המכס.

מאיר מזרחי, מנהל השירות להסגר צמחים, בשירותים להגנת הצומח ולביקורת אמר כי "ניסיונות הברחת כמויות גדולות של אתרוגים לישראל היא תופעה מוכרת, עמה מתמודדים פקחי ההסגר של המשרד מדי שנה. בשנים קודמות נתפסו משלוחים ומזוודות מלאי אתרוגים שהוברחו לישראל, בעיקר מאיטליה, צרפת ומרוקו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}